Direktorius žada – siaurukas keisis iš esmės

Praėjusių metų liepos mėnesio pabaigoje darbą pradėjęs naujasis VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Darius Liutikas džiaugiasi nuveiktais darbais ir vardina 2022 metų planus.

Prioritetai

Penkis praėjusių metų darbo mėnesius VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius vertina gerai.

„Kandidatuodamas į šias pareigas išsikėliau penkis prioritetinius tikslus: sutvarkyti-atnaujinti infrastruktūrą, organizuoti papildytos realybės keliones, atkurti senovinį garvežį, įveiklinti Siauruko stotis ir sukurti naujų programų turistams bei keliautojams“, – sakė vadovas.

Šie prioritetiniai tikslai įtvirtinti ir strateginiame įmonės plane, kuriam praėjusių metų pabaigoje pritarė visi VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkai – LR Susisiekimo ministerija, Panevėžio miesto, Panevėžio ir Anykščių rajonų savivaldybės.

Direktorius džiaugiasi pakeitęs vadybinius prioritetus ir patį įstaigos tikslą. Dabar įstaiga orientuojasi ne tik į vėžės ir pastatų išsaugojimą, kaip kultūros paveldo objekto, bet ir į viso komplekso – tiek vėžės ir pastatų, tiek bendrai viso kultūros paveldo įgalinimo ir aktyvesnio pritaikymo turizmo reikmėms. Pagrindinis tikslas į Siauruką pritraukti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio turistus bei keliautojus.

Naujos programos turistams

D. Liutikas džiaugiasi nauju Lietuvos Kalėdiniu siauruko projektu. „Kadangi mano tikslas buvo paįvairinti ir įgyvendinti naujas kelionių programas, tai viena jų tapo – Kalėdinio siauruko idėja, kuri pasiteisino su kaupu. Iki gruodžio 31 d. Lietuvos Kalėdiniu siauruku važiavo 3200 žmonių, iš kurių daugiau kaip pusė – vaikai. Planuojame, kad viso sezono metu iki sausio 8 d. bus pervežta virš 4 tūkst. keleivių, kurie dalyvaus mūsų Kalėdinėje programoje. Šie skaičiai mus džiugina“, – sakė D. Liutikas. 

Lietuvos Kalėdinis Siaurukas veža maršrutu Anykščiai – Troškūnai – Anykščiai. Šventinė 4 val. programa su smagiai nusiteikusiais nykštukais, įvairiomis edukacijomis, dokumentiniais filmais ir pan. vyksta Troškūnų Švč. Trejybės bažnyčios požemiuose įrengtame Kalėdiniame kaimelyje. Troškūnų siaurojo geležinkelio stotyje ir pačiame traukinyje kelionės metu. 

„Tai tikrai pavykęs ir džiuginantis projektas. Pirmą kartą Siaurukas buvo papuoštas kalėdinėmis dekoracijomis ir manau, kad šis projektas taps tradiciniu ir bus tęsiamas kitais metais“, – sako įmonės vadovas. 

Įmonės valdymo struktūra

Nuo 2022m. įstaigoje keičiasi valdymo struktūra, auga darbuotojų skaičius. Viso sukurta 30 darbuotojų etatų. „Galiu pasidžiaugti, kad praėjusiais metais pavyko 10 proc. padidinti atlyginimus darbuotojams. Stengsimės, kad ir šiais metais atlyginimai kiltų ir būtų konkurencingi, bei atitiktų šių dienų realijas“, – sakė vadovas.

Pasak įstaigos vadovo, ypač stiprinama projektų rengimo sritis, atsirado projektų vadybininkai, kurių tikslas ženklią dalį lėšų susigeneruoti iš įvairių nacionalinių ir tarptautinių finansavimo projektų.

„Praėjusiais metais pateikėme 5 paraiškas į įvairius nacionalinius fondus finansinei paramai gauti. Šiemet tikimės tęsti pradėtus darbus ir pateikti dar daugiau paraiškų ieškant alternatyvių finansavimo šaltinių“, – sakė D. Liutikas.

Pasak direktoriaus, tikimasi artimiausiu metu sutvarkyti ir kitus strateginius dokumentus, tokius kaip įmonės įstatai, parengti įvairias tvarkas ir pan.

Atnaujinta interneto svetainė

Įstaiga gali pasidžiaugti atnaujinusi interneto svetainę, kuri tapo daug aiškesnė, paprastesnė ir patogesnė lankytojams ir būsimiems keliautojams.

„Svetainėje atsirado galimybė nusipirkti bilietus elektroniniu būdu. Tai palengvinanti naujiena visiems norintiems keliauti Siauruku. Ankščiau reikėdavo atlikti bankinius pavedimus, o dabar galima įsigyti kelionės bilietus ir atsiskaityti už juos užsakymo metu interneto svetainėje esančioje elektroninėje sistemoje. Tai tikrai visiems patogiau“, – sako D. Liutikas.

Geležinkelio stočių įveiklinimas

Kita svarbi idėja – pačių siaurojo geležinkelio stočių įveiklinimas. „Tai jau ne kartą esu minėjęs, kad ieškome partnerių, kurie mūsų kultūros paveldo stotyse norėtų vystyti vieną ar kitą veiklą ir taip bendradarbiaudami, mes galėtume prisidėti prie keleivių ir keliautojų bei pramogautojų atvežimo į tas stotis“, – sakė D. Liutikas. 

Įstaigos vadovas pristato dar vieną naujovę Lietuvai – keliones pirtelėje į vandens telkinį vasaros sezonu. „Įrengsime vagoną-pirtelę ir bus galima keliauti kaitinantis pirtelėje ir nuvykus išsimaudyti viename ar kitame vandens telkinyje bei grįžti į pradinį tašką. Tikiuosi, kad ši atrakcija irgi bus įdomi šalies bei užsienio keliautojams ir turistams“, – sako D. Liutikas.

Infrastruktūros atnaujinimas

Pagrindiniai 2022 m. iššūkiai ir darbai – infrastruktūros atnaujinimas. Pasak įstaigos vadovo, pirmiausia būtina įvertinti turimą infrastruktūrą ir pagal galimybes atnaujinti tam tikrus ruožus.

Su ekspertais tikimasi nusistatyti istorinio garvežio atkūrimo  sąmatą, numatyti reikalingos investicijas ir parengus projektą ieškoti finansinių fondų paramos. Fondų paramos bus ieškoma ir papildytos realybės kelionėms.

„Ir toliau tęsime bei diegsime įvairias naujas programas, stengsimės pasiūlyti naujienų, patys organizuosime keliones bei teiksime paslaugas, kuriomis galės naudotis įmonės, įstaigos, organizacijos ar draugų kompanijos“, – sakė D. Liutikas.

Dėkojame už pokalbį ir linkime sėkmės.

16 komentarų

  1. Mūsų vadyba pataria, kad pirma turite sukurti stiprią komandą, kūrybinius darbuotojus, režisierius, sugeneruoti idėjas, vadybą ir t.t., o tik paskui pardavinėti bilietus. Vyko iš Anykščių į Troškūnus po kalėdiniu laikotarpiu daug žmonių, tai susidarėme nuomonę, kad viskas dar labai žalia ir tokia ale saviveikla, erdvės nepritaikytos, užimtumas tradicinis. Sėkmės ateityje.

    • įstaigos uždaviniys mažai išleisti projekto programai-daugiau gauti pajamų už kelionių paradvimus. Tarpiniai stotelių paslugų teikėjai prie siauruko ir yra tik epizodinis dalykas, kaip ir dirėtoriaus pareigybė įstaigoje- iki kitos stotėlės.

    • Nebus kokybės, nieko nebus. Greitai, be atitinkamo įdirbio gautos pajamos, ateityje gero rezultato negarantuoja. Paslaugos kokybe nusivylę žmonės atgal nebegrįžta . Renkasi kitą, nes paslaugų pasiūla yra didžiulė. Galvokit apie tai

  2. Manyčiau didžiausią dėmesį ir pagrindinį vyksmą turėtumėte sutelkti į aktyvų veiksmą stotyse, Anykščių, Panevėžio, Troškūnų, Surdegio, Rubikiuose ir ten kažką aktyvaus siūlyti, patikėkit, bus produktyviausia, nes tos vietos, tos stotys ir vietos tikrai unikalios, o jeigu dar kažkas unikalaus ten būtų siūloma.O dabar perskaičiau apie kažkokius vyno ir alaus pagėrimus, nu pigus ir jau išsemtas reikalas.Sėkmingos tolimesnės kelionės.

    • akcentas, kuris sudomino ir pralinksmino dalininkus-Anykščių rajono savivaldybės tarybą -tai miego vagonai su juos lydinčiu aptarnavimo paslaugų personalu, jų išlaikymo kaštais ir prie to dar reklamuojamą ant platformos įrengtą prausimosi kubilą.
      Taigi senaiausios profesijos paveldas grąžinamas į “siauruko“ įstaigos strateginius veiklos ir palsugų planus.

  3. Reikia atstatyti iki Utenos geležinkelį ir įvesti regurialus reisus, žmonės važiuos

    • kai uždarys Vyriausybė Anykščių savivaldybės kontorą, tai gal ir bus toks pasiūlymas aktualus dėl siauruko pslaugų, o dabar tai neišsimokės kelionės kainos žmonės tinai keli važiuodami.

  4. skaitytoja

    Nera tvarkos arba tiesiog nesustyguota viskas-jei negali gražint bilietų esant rimtom aplinkybėm tai rodo paprasčiausia nepagarba klientam ,kita kart tiesiog patys apeisim ir kitiems pasakysim ….kodėl negalima bilietų galiojima perkelt i kita diena i kita savaitę?

    • o kas gali garantuoti, kad dar kitą savaitę bus tokia galimybė važti ir pramogauti ir t.t.
      Ką gali parduoti šiandie, nesakyk rytoj,
      Ką gali daryt rytoj-nesiimki šiandien.

  5. daugiau kaip pusę špalų raikia keist, bo supuvy

    • Poeta rašė

      juk ne špalai laiko bėgius-
      o Direktoriaus pečiai.
      Siaurukas rieda atidunda
      ir klesti Anykščiai!

  6. Pirmiausia apie žmonių saugumą reikėtų galvoti! Kad traukinio avarija neįvyktų! Jeigu iš tiesų pabėgiai supuvę. Čia jau ne juokas.

    • važiujančių pramoginėje kelionėje saugumas yra jų pačių reikalas. Gali apsidrausti nuo nelaimingų atsitikimų žąlos kelinės metu atlyginimo draudimo bendrovėje, kaip ir kalnų slidininkai ar žygiaiviai, vykstantys į rizikingas pramogines keliones apsidraudžia.
      Kam investuoti į tai, jei nežiani ar po metų šį turtą valdysi ar jam vadovausi?

  7. kiek reklamos dėl pažadų, o kur prasidedantys realūs darbai?

  8. Manau , svarbu ne keisti iš esmės ir ieškoti kažkokių „nerealių naujovių“, bet suvokti ir išlaikyti Siauruko autentiškumą. Jeigu pradėsit vežioti pirties ar miegamus vagonus, tai greitai tai taps patys suprantat, manau nereikia čia postringauti. Autentiškumui reikia galvos.

  9. Kad iki utenos teisingai mintis,tik bijau begiai išardyti ,tik idomu kas juos privatizavo?

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.