Suprasti, ką byloja komentarai

 

Kai kurie interneto portalai Lietuvoje apribojo arba išvis uždarė galimybę komentuoti. Priežastis tam yra, nes galimybė komentuoti tapo ne būdu pasakyti nuomonę, o priemone kad nors pakenkti, sumenkinti arba skleisti paskalas.

Politikuojantys taip siekia suformuoti ir iškreipti visuomenės nuomonę arba iškreipti jiems neparankų faktą. „Skaitei, ką komentaruose rašo?“ – dalinasi naujienomis išsigandę žmonės. Deja, komentaruose seniai ir tikslingai įprato darbuotis „trolių fabrikas“, kuris siekia klaidinti.
Paprastai iš vieno šaltinio ateina keli komentarai, pasivadinta būna skirtingai, sakykim, „Žinantis“, „Mokslo draugas“, „Janytė“, „Antanas“, „Džeraldina“, „Už tiesą“, „ogg“ ir panašiai. Taigi, „trolis“ imituoja diskusiją viename komentare atsiliepdamas teigiamai, kituose – maišydamas su žemėmis, paskui išreiškia nusistebėjimą, o vėliau – griežtai smerkia, nes aptariamas asmuo „dar darželyje mušdavo draugus ir su kaimynais nesisveikindavo“.

Kanados mokslininkai po tyrimo priėjo išvados, kad tokie internetiniai komentatoriai pasižymi „tamsiąja tetrada“ (lot. tetra – keturi) vadinama psichopatinių asmenybės bruožų kombinacija: piktybiškas komentavimas, sadizmas, psichopatija, makiavelizmas (manipuliavimas kitais dėl savanaudiškų tikslų).
„Statistinė analizė byloja, kad su piktybiniu komentavimu stipriausiais ryšiais yra susietas sadizmas (polinkis ir potraukis kankinti), – pabrėžia tyrimo autoriai. – Tokiu būdu šie asmenys internete platina kasdienio sadizmo manifestą“. Tyrimo rezultatai byloja, kad piktybinis komentavimas džiugina 5,6 proc. apklaustųjų. „Ir sadistai, ir piktybiški komentatoriai („troliai“) kritikuodami, išjuokdami, skaudindami kitus jaučia liguistą malonumą ir piktdžiugą, – rašo tyrimo autoriai. – Jie siekia kaip reikiant pasismaginti“.

Tokia yra „tautos balso“ ir komentarų „paslaptis“. Žinoma, paskaičius „trolių“ jovalą anykštėnai atrodo pikti, pagiežingi ir kerštingi, o mes gyvename tarp siaubingų žmonių….  Artėjant rinkimams, matyt, tokių sumodeliuotų „tautos“ pasisakymų tik daugės, todėl „trolių“ komentarai, tiesioginiai puolimai, politinės ir komercinės reklamos iš portalo komentarų ir ateityje bus šalinami. O nuomonės išsakymas visada sveikintinas.
NYKŠČIAI

6 komentarai

  1. Tai kaip čia išeina, mano nuomone galimas variantas jeigu nykščiams nepatiks koks nors komentaras tai šis bus pašalintas?

  2. Pastebėjimas redakcijai – labai nekorektiška skelbti mokslininkų išvadas, nenurodant bent jau mokslinio tyrimo publikacijos nuorodos 🙁 Tada ir pajuokavimas apie maisto kenksmingumą įgauna kitą prasmę – pagal statistiką iš mirusių net 97 procentai yra valgę agurkų… 🙂

  3. ❓ ➡ 🙄 💡 👿 😥 ❓
    Cia labai gerai straipsnis imituojantis, kaip vystosi inercinis mastymas paimant uz pagrinda A kaip savaime suprantama dalyka ir net nesusimascius, kad paciam autoriui ar autorei jis ipirstas klaidingai.

    Mazai kas zino kaip realiai atsirado trolio savoka. Torlio savoka sumaste marketingologai socialiniuose tinkluose. Siai dienai socialiniams tinklams pleciantis kaip informacinei destrukcijai, atsirado labai didele galimyne marketingui dezintormuoti potencialius klientus ir pirkejus. Ir marketingas pradejo „sodinti“ socialiniuose tinkluose etatinius komentatorius. Papirkineti forumu administracija. Paprastai tokie etatiniai komentatoriai raso labai rafinuota estetine kalba. Jie mandagus ir paslaugus. Bet visada savo tariamos patirties aprasymuose persha visoki marketingini slamsta. Ir cia tarkim uzeina i koki zveju foruma patyres zvejys. As pats ne zvejys. Na tarkim ir jis skaito kaip toks ten zvejys manjakas niku ESERYS naudja super jauka firmos Raudes Svajone ir isgauna netiketus laimikius. Cia zvejys suabejoja apskritai tokiu produktu. Po to rafinuotasis komentatorius stengiasi ivairia forma rafinuotai izeisti . Ne keiksmazodziais, o rafinuotai. Abejoti zvejo patirtimi. Jo intelektu. I ka zvejys neiskencia ir pratruksta keiksmazodziais. Ir cia marketingo atstovas zveja ne tik blokuoja, bet ir marketingas isvyste ta siai dienai taip populiaria TROLIO savoka. Kuri sutapatinama su informaciniu fluidu, lietuviskai informaciniu siukslynu.

    Bet informacinis siukslynas visada yra. Apie 90% internete informacijos norima tema yra siukslynas. Ir butent marketingui atsirado galimybe tame siukslyne save pateikti kaip vertybe. Tuo naudojasi ir politinis marketingas. Beje mano galva klaidingai. Nes kiek teko klausyti tu politiniu marketingologu sapalioniu, taip vadinamas juodasias technologijas, ju labai skurdzios psichologines zinios. Jie sunkiai orientuojasi kuom kvepuoja ir kaip masto masine auditorija. ir dazniausiai jie tik paplonina savo klientu pinigines, dazniausiai isgaudami dar blogesni rezultata, nei ju paslaugomis is vis nebutu naudotasi.

    Ir pabaigai jums visada bus trolis tas, kas netelpa i mastymo organa. O dazniausiai i ji netelpa labai daug, o juo labiau kai rasoma tiesa vercia istraukti galva is smelio, realybe gali buti tokia skausminga, kad daug patogiau ja susigrazinti per trolio savoka.

  4. O as maniau,kad cia demokratija,zodzio ir nuomones turejimo teise…o pasirodo tai psichikos sutrikimas. Karbauskio ir valstieciu „strojinamame“ komunizme demokratijai vietos nera,gal greit Sibire keleta hektaru nupirks ir dardes pilni vagonai kaip prie Stalino,prigrusti interneto komentatoriu negraziai pasisakiusiu apie valdzios daromas nesamones.

  5. Baltoji kojinė

    Donaldas per 2 mėnesius parašė pusantro tūkstančio komentarų įvairiais vardais bei slaptažodžiais. Kaip jį galima būtų pavadinti: troliu ar nurodymo vykdytoju?

  6. Nesusipratusiems

    Rašykit apie orą, bites, šiaip nereikšmingus paistalus tai niekas ir netrins😂 Jei parašysit tai kas netinka vienam ar kitam portalui, tai komentaro ir nerasit.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.