Elektromobilis ar automobilis su vidaus degimo varikliu: kuris yra geresnis?

Kadangi pasaulis vis labiau suvokia transporto poveikį aplinkai, diskusijos apie elektromobilių (EV) ir tradicinių automobilių su vidaus degimo varikliais (VDV) santykinį pelningumą tampa vis aštresnės. Abu variantai turi savo privalumų ir trūkumų finansiniu požiūriu, o naudingiausias pasirinkimas gali skirtis priklausomai nuo tokių veiksnių kaip vairavimo stilius, degalų sąnaudos ir valstybės teikiamos lengvatos.

Nesvarbu kurį automobilį pasirinksite, jį galite įsigyti lizingu. Tam nereikės pradinio įnašo ir daugybės dokumentų sutarčiai sudaryti. Pakanka išsirinkti bet kurios markės ir metų elektromobilį ar automobilį su VDV, pateikti paraišką dėl lizingo ir tą pačią dieną gauti finansavimą.

Ekologiniai aspektai ir lengvatos

Vienas pagrindinių elektromobilių privalumų yra jų ekologinis švarumas. Lietuvoje, kaip ir daugelyje Europos Sąjungos šalių, aktyviai kovojama su oro tarša ir CO2 emisijų mažinimu. Nuo 2022 metų Lietuvoje veikia elektromobilių įsigijimo paramos programa, kurios dalis lėšų skiriama iš Europos Sąjungos modernizavimo fondo. Subsidijų sumos siekia iki 5 000 eurų naujam elektromobiliui ir iki 2 500 eurų naudotam, kas žymiai sumažina pradinius įsigijimo kaštus.

Finansiniai sunkumai ir didelės išlaidos

Tačiau egzistuoja reikšmingi finansiniai ir ekonominiai iššūkiai. Elektromobiliai vis dar yra brangesni už automobilius su VDV, todėl jie yra mažiau prieinami plačiajai auditorijai, nepaisant subsidijų ir valstybės paramos. 

Infrastruktūros problemos ir eksploatacijos sąnaudos

Įkrovimo stotelių infrastruktūros problemos ir didėjančios elektros energijos kainos taip pat kelia sunkumų. Elektros tarifai tampa nuostolingi energijos tiekėjams, kas gali paveikti elektromobilių įkrovimo kainą.

Tačiau ne tik elektromobiliai susiduria su didėjančiomis eksploatacijos sąnaudomis. Vidaus degimo varikliais varomi automobiliai taip pat patiria didėjančius mokesčius dėl naujų reguliavimų. 2023 m. gegužės 10 d. Lietuvos Seimas patvirtino Akcizų įstatymo pataisas, pagal kurias palaipsniui didinami akcizai taršiems degalams. Nuo 2025 m. į akcizo tarifus bus įtrauktas CO2 komponentas, o mokesčiai už tūkstantį litrų benzino kasmet didės nuo 24 eurų 2025 m. iki 144 eurų 2030 m.

Tokie pakeitimai reiškia, kad vidaus degimo varikliais varomų automobilių savininkams teks susidurti su žymiai padidėjusiomis kuro sąnaudomis, kurios gali turėti reikšmingą poveikį jų bendroms eksploatacijos išlaidoms.

Konkurencingumas ir perspektyvos

Deja, kol kas nėra prielaidų, kad elektromobiliai be valstybės finansinės pagalbos taptų konkurencingi su VDV automobiliais. Šiuo metu kapitalo išlaidos verslui, gaminant elektromobilius, yra akivaizdžiai didesnės nei VDV atveju, todėl reikia investuoti daugiau į kiekvieną elektromobilio vienetą.

Išvados

Taigi, pasirinkimas tarp elektromobilio ir automobilio su VDV Lietuvoje priklauso nuo daugybės veiksnių, įskaitant ekologinius, ekonominius ir infrastruktūrinius aspektus. Šiuo metu elektromobiliai yra perspektyvus sprendimas tiems, kurie siekia ekologiškai tvaraus transporto, tačiau būtina atsižvelgti ir į finansinius sunkumus, susijusius su jų naudojimu ir eksploatacija.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *