Anykščių L. ir S. Didžiulių bibliotekos salėje pristatytas žurnalas „Baltas kambarys“, kurio sumanytoja ir leidėja Nyderlanduose gyvenanti iš Anykščių kilusi kūrėja Luana Mas (Masienė, mergautinė pavardė Striukaitė).
Renginyje dalyvavo žurnalo sumanytoja – matematikė, menininkė, leidėja Luana Masienė ir menotyrininkė, nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus muziejininkė Vilma Kilinskienė.
Šiemet pasirodė jau 10 „Balto kambario“ numeris. Žurnalas tapo jau savotišku kultūriniu reiškiniu. Autorė pirmojo „Balto kambario“ numerio pratarmėje 2016 m. rašė: „Baltas kambarys“ – tai tuštuma, kuri yra ir bus apstatoma daiktais-žmonėmis, ir taip „įsidaiktinę“ aš / tu / jis / ji apsigyvensime kartu… gal ilgam.“
Taigi, kiekvienas daiktas reiškia žmogų, o žmonės į šį žurnalą surinkti patys skirtingiausi – nuo moksleivių iki garbaus amžiaus senjorų, nuo ryškių kairiųjų iki radikalių dešiniųjų. „Koks bendras vardiklis šių žmonių?”, – klausė V. Kilinskienė, kaip ji atsirenka rubrikų autorius. „Jungia amžinybės momentas žmonėse, kurį aš pajuntu, tai kaip Nojaus laivas. Nojus rinko gyvūnus į laivą, o aš renku žmones”, – sakė Luana Mas.
Žurnale tarp tokių autorių kaip Aušrinė Marija Pavilionienė, Gaiva Kuliešienė, Nauris Treigys, Gintautas Mažeikis savo balsą turi ir anykštėnai. 10-ame „Balto kambario“ numeryje publikuojamas Kęstučio Indriūno paveikslas „Anykščių siaurukas” ir Lino Bitvinsko eseistika „Laikas pasuka atgal”.
Beje, šis žurnalas pasirodo tik kartą per metus, o skirtas „kūrybinei klasei”, kuri, pasak L.Mas, dar tik bręsta.



