Itališkas FILA žavesys

Tikriausiai esate pažįstamas su FILA prekės ženklu, tačiau ar kada susimąstėte apie jo istoriją ir įmonės kelią dar prieš tai, kai ji su trenksmu grįžo kartu su retro ir nostalgijos mada? Ši Italijoje gimusi kompanija – tikras kokybės, mados ir inovacijų junginys, pamėgtas keletos kartų ir nuolat naujai stebinantis savo unikalia apranga ir avalyne.

Patraukime paslapties šydą ir pažvelkime iš arčiau.

Itališka istorija

FILA ilgametė istorija, reputacija ir įspūdingi pasiekimai turbūt yra mažiau žinomi jaunesniems nei 30 metų amžiaus žmonėms, tačiau dėl nostalgijos pamišęs jaunimas tiesiog dievina devintojo dešimtmečio gatvės madą, kuri be šio prekės ženklo – neįsivaizduojama.

Taigi, nusikelkime į šiaurės Italijos Alpes prieš daugiau nei šimtą metų, kai 1911 m. mažame Bielos miestelyje du broliai Ettore and Giansevero Fila pradėjo gana paprastą verslą, išaugusį iki mados giganto. Prieš daugiau nei šimtmetį broliai nusprendė užsiimti kokybiškų apatinių ir mezginių gamyba. Produkcijos dizainas buvo įkvėptas itališkos mados tradicijų ir nuostabios šalies gamtos. Be jokių abejonių – įvairių grožybių Italijos kalnuose ir Viduržemio jūros pakrantėje tikrai nestokoja.

Neužilgo broliai užsidirbo nepriekaištingą reputaciją ir buvo žinomi kaip puikių ir kokybiškų drabužių gamintojai, tad nusprendė, kad atėjo laikas imtis rimtesnių darbų ir verslo plėtros. Taip 1923 m. atsirado Maglificio Biellese prekės ženklas – tokios FILA, kokią pažįstame šiandien, pradžia.

Broliai ir jų partneriai pristatė daugiau produkcijos ir drąsiai siekė užkariauti kuo didesnę

Italijos mados rinkos dalį. Tiek jų ligtolinė sėkmė, tiek daug žadantys ateities planai pritraukė ir investuotojų, ir pirkėjų dėmesį.

Augimas ir tenisas

FILA sėkmė Bielos miestelyje išsiplėtė ir už jo ribų. Tuo metu Italijoje nebuvo didelio sportinių drabužių pasirinkimo, tad aukšta kokybė ir įvairovė prisidėjo prie spartaus augimo. Svarbu paminėti, kad nepaisant didžiulės sėkmė, kompanijos dėmesys aukštai kokybei visuomet išliko.

Artėjant septintajam dešimtmečiui visa sportinių drabužių rinka atsidūrė ant augimo bangos, tačiau su ja atėjo ir arši konkurencija, tad FILA vadovams teko nuspręsti, kaip pakilti į patį viršų. Vadovybei reikėjo pasirinkti kompanijos strategiją ir mados gerbėjus sužavėti kažkuo išskirtiniu, tad tam buvo pasamdytas kūrybos direktorius Enrico Frachey ir jo talentų komanda.

Sprendimas buvo teisingas, nes būtent Enrico dėka septintajame dešimtmetyje FILA su trenksmu atėjo į teniso pasaulį. Šis sportas pasirinktas tikslingai – jis jau turėjo daugybę gerbėjų keliuose žemynuose, tad buvo tikimasi geros investicijos grąžos.

Modernusis tenisas

Visgi, pradžia nebuvo itin lengva. Tenisas – konservatyvus sportas su konservatyvia apranga ir visur dominuojančia balta spalva. Tokia tradicija jaunesniems žaidėjams pradėjo įgrįsti ir tai pastebėjusi FILA 1973 m. FILA nusprendė įnešti naujovių.

Taip netrukus atsirado aksesuarų ir įrangos kolekcija bei „White Line“ kolekcija, pakeitusi teniso madą. Įdomu tai, kad nors kolekcijos pavadinimas mini baltą spalvą, čia dominuoja spalvos ir ryškumas. Žinoma, buvo atsižvelgta ir į oficialius sporto reikalavimus ir aprangos funkcionalumą.

Kolekcijai pristatyti reikėjo garsaus vardo, o garsiausias tuo metu tenise buvo Bjornas Borgas, su savo išskirtine asmenybe ir unikaliu žaidimo stiliumi. FILA šis sportininkas puikiai tiko, kadangi kaip ir pats prekės ženklas, norėjo būti ir stilingu, ir drąsiu šiame gana snobiškame ir elitiniame sporte. Suvieniję jėgas FILA ir Bjornas padėjo vienas kitam – tenisininkui atsirado daugiau laisvės, o FILA drabužius pastebėjo tūkstančiai gerbėjų.

90-ųjų pokyčiai

Septintasis ir aštuntasis dešimtmečiai FILA buvo labai sėkmingi, tačiau atėjus devintajam, sporte įvyko rimtų pokyčių ir tenisą populiarumu nustelbė krepšinis. Iš tiesų, krepšinis tapo daugiau nei sportu –tai buvo ir didžiulė populiariosios kultūros dalis.  

Krepšininkai tapo superžvaigždėmis ir prekių ženklai varžėsi, norėdami su jais bendradarbiauti. Išsiskirti nenorėjo ir FILA, todėl pasirašė sutartį su viena didžiausių to meto krepšinio žvaigždžių – Grantu Hill, išrinktu geriausiu 1994 m. naujoku. Hillas tapo itališko prekės ženklo veidu ir jo reklamuojami FILA kedai iš karto sulaukė didžiulio dėmesio. Juos krepšininkas avėjo ir 1996 m. Olimpinės žaidynėse, kas prisidėjo prie jų sėkmės. Šie FILA batai vyrams buvo perleisti 2021 m. rudenį, o pats krepšininkas 2018 m. su kompanija pasirašė viso gyvenimo bendradarbiavimo sutartį.

1996 m. pristatyti ir vieni populiariausių FILA kedų „Disruptor“. Unikalaus dizaino FILA kedai moterims ir vyrams atspindėjo devintojo dešimtmečio madą – jie buvo masyvūs, išraiškingi ir tikrai nenuobodūs. Šie FILA sportbačiai sužavėjo daugelį ir juos avėjo įvairios muzikos ir sporto žvaigždės, įskaitant grupę Spice Girls.

Šiandien „Disruptor“ modelis vėl itin populiarus bei itin mėgstamas „ugly shoes“ gerbėjų, tarp kurių ir šių dienų įžymybė ir nuomonės formuotoja – Bella Hadid.

Patogumas garantuotas

Žinoma, kedų stilius reiškia daug, tačiau be patogumo sportbačiai nebūtų daug verti. Be jokių abejonių, FILA bateliai, gaminami iš tekstilinių ir sintetinių medžiagų derinio ir minkšto pamušalo yra beprotiškai patogūs.

Visi šio prekinio ženklo kedai tobulai prisitaiko prie pėdos, ją saugo, stabilizuoja ir leidžia pasijusti tarsi vaikštant ant debesų. Smūgius amortizuoja storas guminis padas, turintis puikų sukibimą su danga ir ja neslystantis. Dėl saugumo FILA batai vaikams yra pamėgti visų tėvelių.

Gatvės mada

FILA prekės ženklas savo istoriją pradėjo kurdami drabužius savo nedidelio miestelio gyventojams ir išaugo į sėkmingą tarptautinę kompaniją. Nors FILA patyrė ir pakilimų, ir nuosmukių, kompanijos sėkmė – didžiulė. Vienu metu FILA buvo antras pagal dydį krepšinio batelių pardavėjas pasaulyje, atsilikęs tik „Nike“, 1996 m. kompanija buvo trečia pagal dydį sportinių batų pardavėja pasaulyje, o jos indėlis į teniso ir krepšinio mados istoriją yra nepaneigiamas.

2007 m. FILA įsigijo Pietų Korėjos holdingas, prisidėjęs prie prekės ženklo sugrįžimo po gana sudėtingo laikotarpio.

Šiandien FILA – vienas populiariausių gatvės ir sporto mados gamintojų, bendradarbiaujantis su tokiais prekių ženklais kaip Fendi ir Miansai ir mėgstamas didžiausių pasaulio žvaigždžių, tarp kurių ir dainininkė Rihanna bei modeliai Kendall Jenner ir Emily Ratajkowski. FILA kedais avėjo ir modeliai, žingsniavę Milano mados savatės podiumais.

Retro ir nostalgiškos mados dėka FILA yra labai mėgstama jauniausios kartos, o šį susižavėjimą sutvirtino ir prieš trejus metus pradėta bendradarbiavimas su Korėjos grupe BTS.

Akivaizdu, kad naujoji strategija pasiteisino ir nusimato šviesi ateitis – 2018 m. kompanijos apyvarta buvo 2,6 mlrd. dolerių – daugiausiai iki šiol, o augimo tikimasi ir toliau.

Patiks visiems

Norite atnaujinti savo spintą, ar tiesiog ieškote kažko naujo? Nerasite nieko geresnio nei unikalūs FILA kedai ir apranga. Jie ryškūs, spalvingi ir padėsiantys išsiskirti iš minios. Žinoma, asortimente rasite ir tobulus „tėčio sportbačius“, kuriuos šiandien mėgsta kiekvienas.

FILA kedus nesudėtinga derinti prie bet kokios aprangos, o avėti juos galite beveik bet kokia proga. Aukitės juos prie kasdieninių džinsų, trumpų vasaros šortų, ilgų ar trumpų suknelių ir sijonų, bei, žinoma – sportinės aprangos. Šie kadai tobulai tiks prie visko.

Išsirinkite tinkamiausius FILA kedus SIL parduotuvėje Kauno miesto centre – V. Putvinskio g. 50A. arba SIL.lt elektroninėje parduotuvėje.

Užsak. Nr. 2606

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.