Andriaus Tapino rėmėjas „Circle K“ vis dar veikia Rusijos rinkoje…

Anykščių rajone veikia „Viada“ , kurią didysis kovotojas su rusišku kapitalu, Andrius Tapinas stengėsi susieti su rusiškomis įmonėmis. Ar pildamiesi kuro į savo bakus anykštėnai neremia Rusijos? VIADA LT kreipėsi į etikos sargus dėl žurnalisto Andriaus Tapino veiksmų ir išplatino pranešimą, kuriame teigė, kad galimai A. Tapinas veikė „Laisvės TV“ rėmėjo, degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ interesais, be to,  gerokai po to, kai A.Tapinas „demaskavo“ „Viada“ – jo rėmėjai „Circle K“… vis dar veikia Rusijos rinkoje.

Prašoma įvertinti veiklą

Reaguodama į viešoje erdvėje paskleistą informaciją, prekybos degalais bendrovė VIADA LT kreipėsi į Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą ir Visuomenės informavimo etikos komisiją su prašymu įvertinti, ar žurnalistas Andrius Tapinas ir „Laisvės TV“ nepažeidė žurnalistinės etikos principų ir teisės aktų.

Prašoma įvertinti šių metų kovo 10 dieną „Laisvės TV“ transliuotą laidą bei A. Tapino įrašus socialiniame tinkle „Facebook“, kuriuose žurnalistas siekė atskleisti tariamas VIADA LT sąsajas su Rusijos verslu.

Prašyme teigiama, kad žurnalistas A. Tapinas pateikė tendencingą informaciją apie VIADA LT – savo teiginių neparėmė faktais, nesuteikė bendrovei galimybės pateikti savo poziciją.   Be to, kilo įtarimų, jog A. Tapinas veikė „Laisvės TV“ rėmėjo, degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ interesais. Naudodamasis savo įtaka, žurnalistas darė spaudimą VIADA LT klientams, ragindamas juos nutraukti sutartis.

„Mūsų vertinimu, „Laisvės TV“ tyrimas buvo neobjektyvus ir neatitinkantis esminių žurnalistinės etikos principų. Bendrovė siejama su rusišku verslu, nepateikiant jokių konkrečių įrodymų. Deja, neturėjome net galimybės pasinaudoti teise pateikti savo argumentus. Tenka apgailestauti, kad įmonės reputaciją tenka ginti kreipiantis į etikos sargus“, – teigė VIADA LT generalinis direktorius Linas Vytautas Karlavičius.

Antros nuomonės žurnalistas nepateikė

Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodekse numatyta, kad prieš paskelbiant informaciją, žurnalistas privalo kreiptis į kritikuojamą asmenį ir suteikti jam atsakymo teisę, tačiau „Laisvės TV“ į VIADA LT nesikreipė, todėl tyrime bendrovės pozicija nebuvo atspindėta.  Beje, laidoje nebuvo pateikta ir daugiau nepriklausomų ekspertų, atsakingų institucijų atstovų nuomonių, kurios žiūrovams leistų susidaryti objektyvų vertinimą.

Nemažai „Laisvės TV“ laidoje išsakytų teiginių ir išvadų VIADA LT ir verslininko Ivano Paleičiko atžvilgiu neatitiko faktų. Pavyzdžiui, tyrime buvo bandoma įrodyti, kad per turto nuomos sutartį su Austrijos bendrove „Amic“, VIADA LT yra susijusi su Rusijos naftos bendrove „Lukoil“. Tiesa, žurnalistas nepateikė jokių konkrečių ir įtikinamų šio fakto įrodymų ir dokumentų.

Tyrime buvo ignoruota 2016 m. kovo 16 d. Lietuvos Respublikos Potencialių dalyvių atitikties nacionalinio saugumo interesams įvertinimo komisijos išvada. Šiai komisijai išvadas dėl investuotojo atitikties nacionalinio saugumo interesams teikia LR Valstybės saugumo departamentas, LR Užsienio reikalų ministerija, LR Vidaus reikalų ministerija, Policijos departamentas, LR Generalinė prokuratūra. Komisijos išvadoje patvirtinta, kad 100 proc. „Lukoil Baltija“ akcijų ketinanti įsigyti „Amic“, veikianti strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčiame energetikos sektoriuje, atitinka Lietuvos nacionalinio saugumo interesus. Nepateikdamas konkrečių įrodymų, sąsają tarp VIADA LT ir „Lukoil“ A. Tapinas bandė grįsti faktu, kad dalis VIADA LT ir „Amic“ darbuotojų kažkada buvo ir „Lukoil“ darbuotojais.

Atstovavo rėmėjo interesus?

Pateiktame prašyme pažymima, kad „Laisvės TV“ kreipėsi į įmones ir valstybines organizacijas, kurios yra pasirašiusios sutartis su VIADA LT dėl degalų įsigijimo. Pažymima, kad pateikti klausimai yra menami ir suformuluoti siekiant daryti spaudimą degalų pirkėjams nutraukti sutartis su VIADA LT. Žurnalistas apibendrina, kad „niekas nebenori bendradarbiauti su VIADA ir ieško būdų tą bendradarbiavimą nutraukti“.

„A. Tapinas mėgina VIADA LT diskredituoti partnerių akyse ir sudaryti įvaizdį neva su bendrove visi jos kontrahentai atsisako turėti bet kokių sąsajų. Tokiu būdu siekiama tik vieno tikslo – sužlugdyti VIADA LT verslą be jokio objektyvaus pagrindo“, – teigiama prašyme.  Beje, neetiška informacija jau sukėlė žalą VIADA LT. Vilniaus miesto savivaldybė oficialiai pareiškė,  kad nutrauks sutartį su degalinių tinklu VIADA LT ir jau ieško tam būdų. UAB „Ignitis“ jau sudarė sutartį su UAB „Circle K“.

Prašyme pažymima, kad viena iš priežasčių, kodėl nesąžiningi, nepagrįsti, neetiški teiginiai apie VIADA LT, „Amic“ ir Ivaną Paleičiką skleidžiami, yra tai, kad A. Tapinas ir „Laisvės TV“ yra remiami kito degalų rinkos dalyvio ir „Viados“ konkurento – „Circle K“.  Tai, kad šis degalinių tinklas yra „Laisvės TV“ rėmėjas yra viešai pripažinęs pats A. Tapinas, o „Laisvės TV“ laidų metu reguliariai rodoma „Circle K“ reklama – puodelis su logotipu.

„Svarbu pabrėžti, kad „Circle K“  yra vienas pagrindinių mūsų konkurentų viešuosiuose pirkimuose, todėl neatsitiktinai žurnalistas A. Tapinas ragina VIADA LT viešųjų pirkimų kontrahentus nutraukinėti sutartis ir rinktis kitą tiekėją“, – teigė L. V. Karlavičius.

Ignoravo rėmėjui nepalankią informaciją

Bendrovės vadovas atrėmė „Laisvės TV“ teiginius, kad  viešųjų pirkimų konkursus VIADA LT laimi neskaidriai. Didžioji dalis viešųjų pirkimų degalams įsigyti vyksta Centrinės perkančiosios organizacijos (CPO) platformoje – tai maksimaliai skaidri sistema, kurioje visiems pirkimų dalyviams galioja vienodos sąlygos, nėra galimybių nesąžiningai paveikti pirkimo procesą.

CPO sistemoje matomi visi pirkimų dalyviai, jų pasiūlytos sąlygos ir kainos.

Prašyme taip pat prašoma atkreipti dėmesį, kad A. Tapinas, kaltindamas VIADA LT sąsajomis su Rusija, ignoruoja viešojoje erdvėje paskleistą informaciją, kad „Laisvės TV“ rėmėjas „Circle K“ vis dar veikia Rusijos rinkoje, nors žiniasklaidoje dar kovo pradžioje buvo pareikšta, kad „Circle K“ uždarė degalines šioje šalyje.

„Laisvės TV“ esame kaltinami nebūtomis sąsajomis su Rusija, nepateikiant jokių faktinių įrodymų. Tačiau pasirodžius informacijai žiniasklaidoje apie „Circle K“ veiklą Rusijoje, šį faktą A. Tapinas nutylėjo, siekiant nepakenkti santykiams su laidos rėmėju. Tikiuosi, kad šis ir kiti prašyme užfiksuoti galimi žurnalistinės etikos pažeidimai bus principingai įvertinti“, – teigė VIADA LT vadovas. ( Nuotraukoje – laidos reklama)

Simona PETROVIENĖ

9 komentarai

  1. Tapinas eilinis sorošo tarnas ,klaunas.

    • Sorosas didis žmogus, pagarba Jam!

    • Jau seniai šis veikėjas per ,,Laisvės tv“ kiršina Lietuvos žmones,veikia prieš Lietuvą,šitą Lietuvos kiršintoją seniai buvo butina pašalinti iš žurnalystų,manau,kad toks žmogus,labai tiktu mėžti mėšlą pas ūkininkus.

      • Tapinas pudeliukas sorišiniu rankose .Be sąźines,be ambicijos be tautiniu vertybių ,tiesiog tuščia vieta normaliai mąstantiems .

  2. Ar neperdaug tapinui,valinskui.ramanauskui duota eterio per delfi ,kokie issireiskimai /idiotai,sauti lenka po viena ,durniai/ir t.t,

  3. Ar neperdaug tapinui,valinskui.ramanauskui duota eterio per delfi ,kokie issireiskimai /idiotai,sauti lenka po viena ,durniai/ir t.t,

  4. Tapinas…, Propagandistas, Individas viešai deklaruojantis dirbąs nedraugiškoms Lietuvos atžvilgiu valstybėms, ir gaudamas iš jų pajamas tautos atmata ir priešas, aiškina kur melas, kur tiesa 😂😂😂

  5. O kodėl tapęs šliurėm vadina

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.