Projektai gimnazistams atvėrė kelius į visą Europą

Anykščių Jono Biliūno gimnazijoje vykstantys „Erasmus+“ projektai yra puikus pavyzdys, kaip tarptautinis bendradarbiavimas praturtina ugdymo procesą. Jie suteikia gimnazijos bendruomenei galimybę dalyvauti įvairiose veiklose visoje Europoje, ugdyti kūrybingumą, kritinį mąstymą bei gebėjimą suvokti, priimti ir gerbti kitų kultūrų vertybes, tradicijas ir pasaulėžiūrą.

Gimnazijoje baigtas vykdyti Erasmus+ projektas „STEAM metodais grįstas ugdymas tvarios visuomenės link”. Projektas subūrė mokinius ir mokytojus į vieną komandą bendram tikslui – ugdytis ir veikti kartu darnios ateities link. Refleksijos, diskusijos, kelionės ir kultūrų pažinimas sustiprino bendruomenės jausmą ir paskatino kiekvieną jaustis pasaulio dalimi. Remiantis įgyta patirtimi projekto darbo grupė sukūrė STEAM įgyvendinimo gaires gimnazijoje ir pasiekė projekto tikslus: patobulino mokytojų kompetencijas plėtoti STEAM ugdymą, suformavo darnaus vystymosi vertybines nuostatas gimnazijoje, pagerino mokinių gebėjimą santykyje su kitomis kultūromis atpažinti globalines problemas ir ieškoti jų sprendimo būdų, sustiprino mokytojų kompetencijas socialinio emocinio ugdymo integracijai į ugdymo procesą pasitelkiant STEAM metodus.

Gimnazijos bendruomenė praturtino savo žinias, sustiprino bendrąsias kompetencijas ir įgavo drąsos keisti ugdymo procesą, pritaikant jį prie šiuolaikinių mokinių poreikių.

Mokiniai ir mokytojai įvardija projekto poveikį asmenybės augimui. Tai galimybė įgyti pasitikėjimo savimi, išdrįsti žengti į naujas patirtis, atrasti, mokytis ir džiaugtis.  Patobulinti gebėjimai ir sustiprinta motyvacija kūrybiškai mokytis, efektyviai bendrauti ir bendradarbiauti, pažinti kitų šalių kultūras. Viena iš projekto dalyvių dalijasi savo įspūdžiais: „Dalyvaudama „Erasmus+“ projektuose tapau laisvesnė reikšti savo nuomonę ir mintis, drąsesnė imtis atsakomybės reikalaujančių gimnazijos veiklų. Siekiu būti pasaulietiška mokytoja – skatinu mokinius atrasti kultūriškai skirtingų elementų sąsajas, ugdyti jų smalsumą kitų kultūrų žmonėms ir aplinkoms, taip pat suprasti, vertinti bei puoselėti savo kultūrinį identitetą.“

Mokinių vizito metu į Prancūzijos mokyklą Šole mieste, įgyta naujų žinių bei idėjų, kaip spręsti globalias problemas kartu. Vyko jaunimo debatai tvarios ateities išsaugojimo klausimais. Mokiniai stebėjo ugdymosi aplinką, rinko tvarumo idėjas ir kūrė savo įžvalgų pristatymą bendraamžiams. Aktyviai įsitraukę į bendras veiklas su kitos šalies mokiniais, projekto dalyviai išplėtė savo akiratį, drąsiai ieškojo globalinių problemų sprendimo būdų, išaugo jų smalsumas ir atvirumas pasauliui. Gyvenimas prancūzų šeimose leido geriau pažinti Prancūzijos kultūrinę ir socialinę aplinką.

Mokytojų ir administracijos vizitų metu buvo susipažinta su vietos kultūrine aplinka, aplankant Ispaniją, Italiją, Portugaliją, Islandiją, Maltą ir Kroatiją. Mobilumų metu  mokytasi naujų metodų, kaip ugdyti emocinį intelektą, rengti ir įgyvendinti STEAM projektus. Sužinota, kaip integruojant įvairius dalykus ir naudojant STEAM technikas, padėti mokiniams suprasti tvaraus vystymosi ir klimato kaitos svarbą, ugdyti tyrinėjimo įgūdžius bei ryžtą imtis veiksmų. Atrasta naujų būdų, kaip skatinti jaunąją kartą kurti tvarų pasaulį. Mokytasi projektinį ir kompetencijomis grįstą ugdymą pritaikyti STEAM veiklose, naudoti šiuolaikinius metodus ir priemones kuriant  ugdymosi aplinkas.  Kursuose dalyvavę mokytojai ir administracija perdavė savo patirtį kolegoms seminarų ir atvirų pamokų metu.

Projekto dėka gimnazijoje atsirado daugiau bendrystės, daugiau pokalbių apie emocijas, daugiau drąsos keisti senas tradicijas. Užmegztos pažintys su kitų šalių mokytojais prisidėjo prie mokyklos tarptautiškumo strategijos įgyvendinimo.

Šis projektas buvo finansuojamas Europos Komisijos ,,Erasmus+” programos lėšomis, administruojamomis Lietuvoje Švietimo mainų paramos fondo. Jis padėjo mokytojams bendraujant ir bendradarbiaujant su kitų šalių mokytojais bei švietimo atstovais įgyti naujų įgūdžių bei patirties.

Projekto koordinatorė, Anykščių Jono Biliūno informatikos mokytoja, Asta Fjellbirkeland

Vienas komentaras

  1. Šaunuoliai! Taip ir toliau! Didžiulės jums sėkmės tolimesniuose projektuose!

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *