Juozas Ratautas: „O gal reikia vienytis ne tik siekiant išsaugoti medį?”

Socialiniuose tinkluose anykštėnas Juozas Ratautas vėl dėsto mintis apie festivalį „Devilstone“. Publikuojame jo nuomonę.

„Turbūt nei viena šventė, nei vienas festivalis ar kitoks renginys Anykščiuose nesulaukia tiek kontraversiškų vertinimų, kaip antrą dešimtmetį vasarą vykstantis alternatyvios muzikos festivalis „Devilstone“, kitaip Velnio akmeniu vadinamas.

Vieni žmonės siūlo jį atradusiam ir entuziazmu bei pinigais rėmusiam buvusiam rajono vadovui Sigučiui Obelevičiui paminklą pastatyti, kiti- maišo valdžią su žemėmis, keikia, nedėmesingais žmonių interesams ir kenkiantiems miesto įvaizdžiui vadina.

Nepretenduodamas į absoliučią tiesą, neskatindamas palaikyti vieną ar kitą pusę ir pripažindamas, jog šis festivalis ir jo neigiamos pasekmės manęs ir mano šeimos nepasiekia, vadinasi, asmeninių motyvų neturiu, pateiksiu kelis argumentus, kodėl jis netinka Anykščių kultūrai ir kenkia žmonių interesams. Ir ne tik žmonių… O jūs spręskite, ar nusipelnė Sigutis paminklo, jei nusipelnė- tai kokio.

Palikim šone „Devilstone“ muzikinį žanrą, atlikimo stilių ir manieras bei bendrąją iš toli atvažiavusių atlikėjų kultūrą. Yra žmonių, kuriems ši muzika patinka, o tokia aplinka – tinka, yra kam Šiškauskas prie širdies. Tik pastarojo klausytis, kaip ir kitų čia atvykstančiųjų pamuzikuoti, nėra priversti ir tie, kas tos muzikos nemėgsta. Kita vertus, pastebėkime socialinius, teisinius bei moralinius aspektus, su kuriais ne savo valia susiduria festivalio savaitę anykštėnai. Tai atsakys į klausimą, kodėl man ir nemažai ar net didžiajai daliai gyventojų šis renginys nepriimtinas. Teiginius pailiustruosiu anykštėnų komentarais.

Gyvenime reikia chaoso, kad suprastum, kaip gera be jo. Šis festivalis apdovanoja kai ką didesniu pelnu, kai kurį – patinkančia muzika, o kai ką – kančia. Nori – nenori po valdžios „stogu“ vykstantis renginys atneša daugybę viešosios tvarkos, gamtosaugos reikalavimų, kelių eismo taisyklių pažeidimų. Ir net galimų nusikaltimų. Vieno pasirodymo metu buvo viešai demonstruojamas apverstas kryžius su mūkele. Religinių simbolių, tikinčiųjų jausmų išniekinimas yra nusikaltimas.

Štai ką rašo komentatorius: „Nuotrauka įspūdinga – viska pasako, nes apverstas kryžius su krucifiksu yra absoliutus krikščionybės esmes paneigimas. Tai mano tikėjimo Kristumi, jo auka ant kryžiaus viešas išniekinimas. Tai antikristo pergalės dekoracija, kuri pažeidžia tikinčiųjų jausmus iš esmės. Savivaldybė, tai toleruodama daug metų, yra šėtono, o ne Dievo pusėje (…)“.

Įstatymai priimami ne tam, kad kažką dirbtinai uždrausti ar neleisti, o tam, kad būtų vienodai ginamos žmonių teisės. Jeigu man nepatinka muzikinis žanras, stilius ar atlikėjas, į tokį koncertą neinu, ignoruoju spektaklį, kuris ne mano skoniui. Kaimynui netrukdau ilsėtis garsiai paleidęs „bumčiką“… Šįkart žiūrovais ir klausytojais turi būti visi. Jei tavo muzikinis skonis kitoks – vis tiek klausyk, jei nepriimtinos dalyvių elgesio normos- žiūrėk, jei tavo gyvūnai nuo streso vietos neranda – tylėk. O „įspūdingų“ vaizdų išties netruko.

Štai ką rašo praeivis: „Vakar vaizdas pravažiuojant pro žydkapius: ant šaligatvio išmėtyti daiktai, šalia šlapimo bala, už jos ant šaligatvio sėdi moteris su iki kelių nusmauktomis kelnėmis. Pliku pasturgaliu. Pati atsistoti negali. Prie jos stovi vyras, kuris nežino, kaip su ja susitvarkyti. Ar tokių vaizdų norite daugiau??? Gal vieno per mažai? Aš nenoriu, kad tokie dalykai taptų kasdienybe. Esat mėgėjai tokių renginių- kvieskitės pas save į svečius“.

Projektas, kuris pažeidžia nors vieno žmogaus teises (ne interesus), turi būti metamas į šiukšlių dėžę. Rajono vadovai, išduodami leidimus turi vadovautis teisės normomis, visuotinai pripažintomis vertybėmis ir gyventojų interesais. Yra žmonių, kuriems toks renginys patinka. Sutinku. Tad kodėl neparinkti vietos, kur trenksmai ir šėliojimai netrikdytų kitų. Pasauly neretai vyksta panašios muzikos ir tapataus žanro festivaliai, tik niekuomet – mieste. Ar būtinai trankią muziką turi klausytis visi miesto gyventojai, kodėl jaunimas turi matyti girtus šlitinėjančius dalyvius? Ar tokie vaizdai yra tinkamas pavyzdys vaikams, paaugliams?

Komentarą feisbuke paliko profesorius Romualdas Inčirauskas: „Šie satanistiniai renginiai negatyviai veikia visuomenę, ypač jaunimą ( pasireiškia antisemitiniais ženklais) ir kitom (…) blogybėm. Ar ne laikas ginti šitą blogybę iš mūsų Anykščių?“.

Nesunku rasti tinkamą vietą kokiame nors raiste ar pelkėje. Ir žmonės nekentėtų, ir aplinka būtų arčiau folkloro. Varnos, šarkos ir gyvatės kaip ir draugauja su velniais. Mitologinio Puntuko akmens legenda irgi susijusi su velniu – teritorija apie šį kultūros paminklą galėtų būti puiki vieta festivaliui. Kitas dalykas, jei tie, kas priima sprendimus, turi sadistinių polinkių žmones pakankinti… Valdžia nėra pati sau. Ji – žmogaus produktas, tad turi tinkamai atstovauti tuos, kurie ją rinko ir ja pasitikėjo. Ji neturi daryti įstatymų išimtis savo nuožiūra. Ne vienas pavyzdys rodo, jog yra kitaip. Įstatymas reglamentuoja, jog vandens šaltinį (ežerą, upę) galima užtverti tuomet, kai kyla pavojus žmonių saugumui, siekiant apsaugoti brangų turtą ar vertingus želdinius. Kurios šių išimčių pritaikytinos Velnių festivaliui?

Taigi, Savivaldybė, išdavusi leidimą, privalo užtikrinti ir šalies įstatymų, tvarkų, taisyklių prisilaikymą, ir žmonių orumą bei savigarbą. O paminklo valdžios atstovui statybai pritariu. Velniai nematė! Tik prie stovylos kaktos tektų prilipdyti du ragiukus, o nugaros gale – ilgą uodegą su kuokštu.

P. S. Dar neišsisklaidžius ūkanoms Dainuvos slėnyje, valdininkai, nepasitarę su Kultūros taryba, be platesnio išsiaiškinimo su visuomene, nutarė kitais metais vėl kviesti juos. O jūs? Negi dar neišmokot pakentėti! Treniruokitės, medituokit- laiko per akis. O gal reikia vienytis ne tik siekiant išsaugoti medį?” – rašo J. Ratautas.

20 Komentarai

  1. Kaip čia taip nuo buvusio nemylimo mero prie dabartinio, išsirinktojo lygybės ženklą sudėjai? Kur tikro, pagal įsitikinimus komunisto ištikimybė buvusiems tos partijos nariams? Kokį čia celofaninių veikėjų maištą organizuoji, kai mero adjutantas jau viską aptarė ir sutarė nors ir su pačio Velnio adjutantu 🙂
    Išsivalykite pirmiau vietinį velnyną iš miesto centre paliktų senosios ligoninės teritorijos, o paskui aptarinėkite muzikos ir meno festivalį bei jo organizatorių ir savivaldybės bendradarbiavimą ir viešosios tvarkos bei kultūros etikito išlaikymą.

  2. Įdomiai mąstantys žmonės: šiukšlių krūvos, šlapimo balos, moteris pliku pasturgaliu ir apverstas kryžius.
    Tai štai, anykštėnai, kas vyjsta be Velnio akmens ir kas dien: tų šiukšlių kruvų sočiai ir šiukšlės tempiamos gyventojų į miesto šiukšliadėžes…,tai kaip čia taip? Nėra konteinerių nei prie nuosavų namų, nei prie daugiabučių..??? Po balkonais ne tik šlapimo balos, o krūūūvos, net teko matyti vyrą, kuris dienos metu nusimovė kelnes ir prikrovė…tieiog po palange, viduryje daugiabučių, didžiulę krūvą. Tiesa, buvo užsipultas, atsakė „prispyrė, neišlaikiau”, o maišas pilnas alkoholio- tai kur ten neprispirs. Moteris pliku pasturgaliu…,tokių nebūna šiokią dieną? Savom akim keli kaimynai matėm”mamytę” su vežimėliu, kuriai iš po suknelės bėgo nebe šlapimas, o vidurius susuko, nes buvo gerokai vėptelėjusi. Įsivaizduokit vaizdą – trumpa suknelė, o per kojas bėga vos ne kibiras srūtų ir vaikas vežimėlyje. Viena pastoviai vaikšto cigaretę įsikandus. Niekam neįdomu, net vaikų teisėm. Apverstas kryžius – na, šitam nepritariu ir aš. Tačiau, o kodėl tie tikintieji, na tie „teisingo tikėjimo”, pavadinkim taip, kurie meldžiasi grupelėmis namuose ar kitose patalpose, – jie nuima mūkelę nuo kryžiaus, nes Dievas prisikėlė ir neturi būt ant kryžiaus. O tai šitai NĖRA išniekinimas…??? Ir ten renkasi garbaus amžiaus žmonės, kurie bažnyčios nepripažįsta. Kaip tai suprasti?
    Nesu gerbėja šio festivalio, tačiau mest kaltę tam kas ir taip vyksta kasdien, tik to tai NEMATYTI – na, tikrai neteisinga. Jokie dalyviai sumokėję po 100£ nesišlaistys gatvėje numautomis kelnėmis, tiesiog sėdėjo už tvoros klausėsi ir gėrė kiek telpa. Truputį atverkite akis ir pamatykite kas vyksta diena iš dienos…ir be Velnio akmens.

    • Juozai, tikrai esi bendruomeniškas ir turi puikių įdėjų, bet šį kartą tikrai prašovei……. būk krikščioniškas ir pakantus kito nuomonei, bei pomėgiams! Nesu ir aš Dewilstone gerbėjas. bet šis renginys garsina Anykščius. O kvietimas susivienyti dėl to, kad mus reikia „priešo” , ar dėl vieno piliečio neapykantos festivaliui, kuris nors ir būdamas kataliku negali atleisti, kad jam prieš kelis metus, buvo užtvertas takas važiuojant dviračiu….nesolidu. O dėl ko mums reikia susivienyti ir būti nepakantiems, aiškiai išsakė pagyvenusi anykštėnė.

    • O,tas Ratautas,tegu nuvažiuoja prie buvusios ligoninės taip ir jūs pamatysite netik baluciu,nuogų užpakaliu,nevadinkit tokių(moterim),tai valkatos,čia ne festivaliai kalti,o Anykščių policijos darbas,Kas kam tinka,tas ta ir žiūri,klausosi,Apie apversta kryžių daug kalbama,o kiek žmonių eina į bažnyčią,širdį su apversti kryžiumi,apkalbom,pavydu,smeistu

  3. Šis velnių renginys garsina Anykščius iš neigiamos pusės. Panašiai, kaip tekančios nevalytos srutos.

    • Taigi būtų kaip tik gerai pas laikinųjį direktorių susitelkt ir Juozas su šakėm pastumdytų suvežamus šūū iš nevalytų rinktuvų čia Anykščiuose.
      Tadu su tokiu kvapu ir velnius ir davatkas na šventoriaus išbaidytų 🙂

  4. Juozai Ratautai, paėmei šakias ir padėk į vietą. Netinka toks įvaizdis ir žeidžia jautrios intiligentiškos sielos žmones ir rašytojų -vaistininkų miesto kultūros pradininkų atminimą. Bolševikų paskatintas proletariatas su šakėmi ir pjautuvais bei užgrobtais ginklais sadistiškai žūdydami intiligentiją ir išsilavinusius carinės valdžios tarnautojus užėmė valdžią 1917-ųjų Russijoje, revoliucijos metu, o Lietuvą antrą kart okupavus sovietams, koloborantai taip veržėsi užimti vietas prie okupacinės valdžios.
    p.s.
    > Numesk, tėvyne, rūbą seną,
    Kurį užvilko svetimi!
    Jį meilės kerštas tekūrena
    Tėvynės meilės ugnimi!

    Į darbą, vyrai! Šalį jauną
    Prižadins meilės rytmetys;
    Galybė meilės viską griauna:
    Žiemos ledus ji sutirpys.<

    Maironis, Užtraukim naują giesmę

  5. Kodėl nykščiai nepublikuoja normalių žmonių nuomonės? Jei tik straipsniai, tai tik iš visokių fergizienių ir rakatautų.

  6. Kas jums negerai? Atidžiau perskaitykite mano tekstą…
    Žinau, kad ne visiems patinku. Tiesa sakant, ir nenoriu patikti.
    Esu su tais, kuriems rūpi anykštėnų interesai.

    • Tai padėk savo mėšlinas keturdantes, jei nori dėmesio į savo tekstą!
      Kas už tavo straipsnių publikavimą Anykščiuose veikiančių privačių spaudos redakcijų valdomoje žiniasklaudoje moka?

  7. Devilstone keliamas triukšmas nėra didesnis, nei miesto švenčių. Čia kitas reikalas – nepakantumas kitiems, kitaip mąstantiems, kitokią muziką klausantiems, kitaip apsirengusiems (renginio metu). Dėl švaros – tai miestelio centre gatvės nešluojamos savaitėmis.
    Toks nepakantumas būdingas fašizmui.

    • Tegul Devilstone prisilaiko visų Lietuvos įstatymų, kitų teisės aktų reikalavimų ir niekam neklius. Kodėl niekas nesiskundė, kai jų renginys vyko 8-me, berods, kilometre link Puntuko. Būtinai mieste? Alkoholio, narkotikų ir prezervatyvų galima pristatyti bet kur.

      • Kodel ferverkai trukdo ukrainiečiams o kaukimas keletą parų gyventojams tinka ? Mes ,gyventojai nulis ,o ukrai elitas ? Eina nach…

  8. Gal kas iš įstatymu žinovų pakomentuotų, ar galima rengti tokio garso dažnių koncertus, nes aidi visas miestas. Negalima net vasarą langų pravert…. Jei organizuotumete asmeninę šventę ir sklistų panašūs garsai, tikriausiai policija greitai prisistatytų ir nepaglostytų. Kas slypi už šito?

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *