Padangų keitimo sezonas: per metus utilizuotų padangų skaičius išaugo beveik dešimtadaliu

Pavasarį lietuviai tvarkosi ne tik aplinką ir namus, bet priduoda ir didžiausią kiekį senų, eksploatuoti netinkamų padangų. Anot atliekų tvarkymo ekspertų, daugiausiai padangų priduodama gegužę – birželį, nors didesnis aktyvumas jau pastebimas ir balandžio antroje pusėje, prasidėjus padangų keitimo sezonui. Vienos didžiausių Lietuvoje pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovės „Žalvaris“ duomenimis, pernai surinkta daugiau kaip 11,6 tūkst. tonų įvairių automobilinių atliekų.

Pernai bendrovė iš viso surinko ir sutvarkė daugiau kaip 11,6 tūkst. tonų padangų, alyvos, amortizatorių, filtrų, švino akumuliatorių, plastikų ir kitų automobilinių atliekų. Lyginant su 2020 metais, pagrindinių automobilinių atliekų kategorijų surinkimas didėjo: per metus surinktų padangų skaičius išaugo 8,4 proc., alyvos – 9,8 proc., amortizatorių – 5 proc., o filtrų – 1 proc.

„Mūsų duomenys rodo, kad amortizatorius, filtrus ir akumuliatorius gyventojai labiau linkę keisti antroje metų pusėje, ruošdami automobilius žiemai, o padangų daugiausiai priduoda vėlyvą pavasarį, taip pat lapkritį ir gruodį. Tai natūralu, nes vis daugiau vairuotojų keisdami padangas, senas tiesiog palieka autoservisuose, kuriuose jas keičia ar įsigyja naujas“, – sako Paulius Repšys, bendrovės plėtros direktorius.

Tačiau jis taip pat pažymi, jog nors tam tikrų kategorijų atliekų surinkimas didėja, Lietuvoje vis dar yra automobilių remonto įmonių, kuriose automobilinės atliekos tvarkomos netinkamai. Todėl labai svarbu, kad patys vairuotojai prieš palikdami automobilį techninei priežiūrai pasirinkto serviso specialistams, nepamirštų patikrinti jo patikimumo.  

„Aplinką tausojančios iniciatyvos tampa svarbios vis didesnei daliai gyventojų, tad kalbant apie paslaugų tiekėjus, visi turime būti atidūs ir atsakingi – atvykus į servisą pirmiausia reikėtų apsidairyti ir įsitikinti, ar surenkamos atliekos rūšiuojamos – ar tepalams, filtrams, amortizatoriams ir kitokioms automobilinėms atliekoms laikyti yra numatytos specialiu ženklinimu pažymėtos talpos. Jeigu to nėra, tai yra pirmas signalas dėl neatsakingo atliekų tvarkymo.

Lietuvos teisės aktai numato, kad visi autoservisai privalo registruoti atliekų tvarkytojams priduodamų atliekų kiekius Vieningoje gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinėje sistemoje (GPAIS). Norėdami įsitikinti, ar jūsų pasirinktas automobilių servisas atliekas tvarko tinkamai, jūs galite pasiteirauti serviso atstovo, ar įmonė veikloje susidariusias atliekas apskaito GPAIS. Jeigu atsakymas yra neigiamas – tai yra dar vienas įspėjantis signalas, kad greičiausiai automobilinėmis atliekomis serviso atstovai tinkamai nesirūpina“, – pažymi P. Repšys.

Įsibėgėjo pavasarinis padangų keitimas

Pasak „Žalvario“ atstovo, senas ir nebetinkamas naudoti padangas pristatyti galima į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles, kurios iš vieno gyventojo nemokamai priima iki 5 vienetų per metus. Senas padangas taip pat galima palikti ten, kur įsigyjamos naujos. Padangas turi priimti tiek specializuota parduotuvė, tiek automobilių serviso dirbtuvės, o palikti galima tokį patį kiekį tokio paties tipo transporto priemonei skirtų padangų, kiek yra įsigyjama naujų.

Autoserviso „Melga“ Vilniaus Verkių g. padalinio vadovas Andžej Ostrovski sako, jog pavasarį eilės norinčių pasikeisti padangas kartais nusidriekia jau kovo mėnesio gale, atšilus orams.

„Pakilus kelio temperatūrai greičiau dyla žieminių padangų guma, prastėja sukibimas su kelio danga, tad žmonės skuba keisti automobilio apavą. Šiemet tas skubėjimas ne visiems pasiteisino, nes jau po balandžio pirmos gamta iškrėtė pokštą ir padengė kelią sniegu, tad padangų keitimas vėl aprimo. Didžiausio klientų srauto tikimės ateinančią savaitę“, – pasakoja A. Ostrovski.

Autoserviso vadovas primena, kad prievolę pasikeisti padangas pavasarį turi tik dygliuotų žieminių padangų naudotojai ir privalo suspėti tai padaryti iki balandžio 10 d.  Šio tipo padangos vertinamos kaip specialios paskirties padangos, todėl jų naudojimas griežtai reguliuojamas.

„Laiku nepasikeitus dygliuotų padangų gali kilti problemų tiek keliaujant į užsienį, tiek Lietuvos keliais. Yra nutikusi kuriozinė situacija, kuomet užsimiršęs vairuotojas dygliuotas padangas mūsų servise vasarinėmis pakeitė rugsėjo mėnesį, o po poros mėnesių grįžo vėl pasiruošti žiemai“, – teigia A. Ostrovski.  

Pasak jo, absoliuti dauguma serviso klientų senas padangas palieka utilizavimui ir sandėliavimui su savimi nebesiveža.

Ką reikia žinoti apie pavasarinį padangų keitimą:

  • Kelių eismo taisyklės numato, kad padangas pasikeisti vairuotojai iš žieminių į vasarines gali nuo balandžio 1 dienos. Nuo balandžio 10 dienos draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis. Šio reikalavimo nepaisymas transporto priemonės savininkui užtraukia baudą nuo 30 iki 40 eurų.
  • Transporto priemonės su dygliuotomis padangomis nuo balandžio 10 dienos laikomos techniškai netvarkingomis ir tokioms transporto priemonėms policijos pareigūnai turi teisę panaikinti techninės apžiūros galiojimą.
  • Eksploatuojant automobilį su netinkamomis padangomis jam negalioja civilinės atsakomybės draudimas.
  • Nebetinkamos naudoti padangos turi būti perduodamos tvarkymui atliekų tvarkytojams. Už senų, netinkamų naudoti padangų išmetimą ar deginimą gresia administracinė atsakomybė, žalos gamtai atlyginimas ir piniginė bauda iki 1158 eurų.

Eglė Berentienė

4 komentarai

  1. Bauduvos koncervų valstybė. Prie ruso galėjom bet kokiom padangom važioti !

  2. Prie ruso su koškoš4 važiuodavot tikriausiai.

  3. lochai ruskyne ir dabar su belekuo vaziuoja ir taskosi kur tik pakliuna…
    O del padangu pagausejimo tai gal tiesiog zmones daugiau isveza nuo savo kiemu tas padangas, del to ir gauseja, kuras brangsta daugiau tikrai nenuvaziuoja, kad greiciau sudiltu…

Komentuoti: heh Cancel

El. pašto adresas nebus skelbiamas.