Netikėtas duetas versle: lemtingas susitikimas virto vaisingu bendradarbiavimu

Kasdien sutinkame daugybę žmonių: vieni mus pasitinka su nepasitikėjimu, kiti neskuba užsiverti tylos siena ir net gali tapti lemtingais žmonėmis. Mindaugas  Jonušas ilgokai ieškojo savo pašaukimo. Jam kažkodėl itin trukdė šou meno reputacija. Darbdaviai abejojo, ar jam galima patikėti sunkų fizinį darbą. Teko verstis laisvai samdomo reporterio veikla. Dirbdamas šį darbą, ieškodamas temų, jis užsuko į  Floristikos saloną „Glamelija“. Ten klientą atsitiktinai pasitiko pati šeimininkė, kuri tapo geru gyvenimo tikslo siekiančios verslininkės pavyzdžiu, gyvenimo kelio ieškančiam žmogui beveik bendraamžiui. Salono šeimininkę sudomino  spaudos atstovo patirtis šeimos versle, reklaminių produktų rengimo įgūdžiai, nuo vaikystės darbas savo tėvų sodybos gėlynuose, meilė viskam, kas gražu. Šeimininkė Aliona įžvelgė jame būsimą floristą ir verslo vadybininką. Apie šį bendradarbiavimą ir kalbamės su abiem susižavėjusiais floristika verslo novatoriais. Beje, nors „Glamelijos“ salonas įsikūręs Vilniuje, greitai atsidarys salono internetinė parduotuvė, tad ir anykštėnai turės galimybę gėlių užsisakyti iš „Glamelijos“.

Gerb. marketingo vadove, jūs neseniai įžengėte į floristikos verslą. Ar tai nuo šiol bus jūsų gyvenimo tikslas?

Mano atėjimas į floristikos verslą – netikėtas sprendimas man asmeniškai. Taip jau matyt gyvenime nutinka, kad kartais nežinai, kur tave nublokš likimo vėjas. Šioje srityje mano pareiga rūpintis, kad klientai būtų laimingi, kad visa įmonės komanda dirbtų išvien. Žinoma, kad iššūkių daug, kaip ir planų bei išsikeltų tikslų. Tad šiuo metu galima sakyti, kad ši įmonė tapo mano tikslu ir pareiga ją sukurti patrauklią kiekvienam nuo darbuotojo iki kliento.

 Kokie įspūdžiai ir patirtys naujos veiklos srityje?

Floristikos pasaulis – įvairus, kaip ir pati verslo šaka. Rinka mūsų šalyje deja, bet yra siaura, o dirbančių  šioje srityje ir bandančių sutilpti po saule – daug. Džiugu, kad vadovės dėka galiu mokytis marketingo ir pardavimų meno, kad galiu mokintis ir įgyvendinti savo tikslus. Reklamos pasaulis labai įvairiapusiškas, todėl jame labai įdomu veikti. Tad su netikėtumo nuotaika ir, kaip minėjau, su didelėmis ambicijomis atėjau į šį verslą.

  Jūs tapote floristikos salonų komandos nariu, susipažinote su žmonėmis, kuriančiais grožį ir teikiančiais džiaugsmą lankytojams. Kokius savo kolegių būdingus bruožus pastebėjote. Kokių savybių reikėtų žmogui, kuris renkasi floristo profesiją?

Floristas turi būti aukštos klasės menininkas, nes ant jo pečių gula daugybė atsakomybės dėl meniškai kuriamų kompozicijų. Klientui labai svarbu, kad jo užsakymas būtų originalus ir vienetinis. Todėl kūrybiškumas čia labai svarbus. Bendras mūsų įmonės floristų bruožas – atsidavimas įmonei ir tikslingas ėjimas tikslo link. Augti turime kur mes visi.

 Naujas žmogus – naujos iniciatyvos ir sumanymai. Kuo norėtumėte nustebinti savo lankytojus?

Sakoma, kad: nauja šluota – naujai šluoja. Žinoma, su mano atėjimu įmonėje atsirado daugybė naujovių. Nuo marketingo iki naujoviško savęs pateikimo. Kaip pavyzdys,  šiais metais pirmieji prakalbome apie tulpes sausio mėnesį arba sukūrėme originalų projektą – Tulpių mergaitė. Įvairias šventes stengsimės pažymėti irgi originaliai. Neleidžiame sau miegoti ant laurų ir kasdien ieškome sprendimų, kaip originaliai gėlių temą pateikti kiekvienam lankytojui. Esame numatę ir įmonės plėtrą, tad manau mano atėjimas ir kryptingas įmonės tikslo siekimas taps pavyzdžiu ir ši įmonė bus sektinas pavyzdis kitiems.

Gerbiama Aliona, o jūsų nuomone?

Kokios šiuo metu vyrauja gėlių mados?

Šiuo metu madingos dažytos gėlės. Anksčiau galėjome pamatyti dažytas rožes, chrizantemas ir gvazdikus. Dabar jau yra dažomos ir kitos gėlės – tulpės, orchidėjos, guboja ir kt. Dažytos gėlės yra ryškios, naudojamos ne tik puokštėse, bet ir švenčių dekoravime.

Atskleiskite, kaip kuriamos puokštės?

Nepakanka sudėti kelias gražias gėles, kad gautųsi puokštė. Reikia mokintis technikos – rišti puokštes spirale, spalvų ir gėlių suderinamumo. Atsižvelgiam į sezoną, stilių, žmogų, kuriam yra kuriama puokštė.

Jūsų įmonė šiuo metu ant bangos sakykite, kaip mūsų šalyje sukurti teisingą verslą?

Pati norėčiau žinoti atsakymą į šį klausimą.

Kuriant verslą, buvo ir yra visko – pakilimų ir nuosmukių, džiaugsmo ir bemiegių naktų. Tiesiog labai myliu savo darbą, profesiją, tai man padeda atlaikyti sunkumus. Pastoviai mokausi, stengiuosi sugalvoti kažką naujo. Tam, kad išsiskirtume, turime siūlyti naujoves, eiti koja kojon su laiku.

Kokiomis nuotaikomis pasitinkate pavasarį?

Pavasarį pasitinkame pozityviai – prieš akis nuostabios pavasario šventės, įdomūs projektai, prasidės vestuvių sezonas.

Ką naujo galite pasiūlyti savo klientams?

Iki šiol neturėjome galimybės daryti didesnius švenčių dekorus, nes buvome apriboti mūsų prekybinių patalpų ploto. Nuo šio pavasario Glamelijos komanda jau imasi didesnių dekorų.

Kas jums yra artėjanti moters diena?

Moters diena tai viena didžiausių švenčių gėlininkams, kada gėlių parduotuvės yra pilnos tulpių ir kitų gėlių. Ruošiamės aptarnauti daug žmonių. Moters dienai ruošiamės iš anksto, gaminame dėžutes, rankų darbo dekorus-priedus prie puokščių.

Papasakokite mūsų skaitytojams, kokia yra floristų realybė mūsų šalyje?

Floristo darbas yra įdomus, meniškas, bet tuo pačiu ir sunkus fiziškai.

Man norisi pasakyti, kad tai nuostabiausias darbas pasaulyje, kur kiekvieną dieną dirbi su vis kitomis gėlėmis, darai įdomius užsakymus, kuri puokštes ir dėžutes, bet yra ir kita medalio pusė. Tai yra fiziškai sunkus darbas, kadangi beveik visą dieną stovi ant kojų. Kilnoji sunkumus, nes vazas reikia plauti kiekvieną dieną. Ir patalpose kur yra gėlės yra šalta, nes yra palaikoma temperatūra, reikalinga skintų gėlių išsaugojimui.

Parengė – Snieguolė Bačko  socialiniai rašiniai

Foto –  Ž.V. fotografija

2 komentarai

  1. Lauksim, kada bus galima uzsisakyt

  2. Nesuprantu, kuo šitą žinia yra aktuali Anykščiams?

Komentuoti: Jonas Cancel

El. pašto adresas nebus skelbiamas.