Nebetinka ir dar vienas buvusio anykštėno paminklas

Sostinės gyventojai vis garsiau kalba apie tai, jog Vilniaus centre stovinčią Salomėjos Nėries skulptūrą, kurios autorius Vladas Vildžiūnas, turėtų ištikti lygiai toks pat likimas kaip „Žaliojo“ tilto „balvonus“. Mat tokių kūrinių pagrindinė funkcija buvo įkalti žmonėms į galvas sovietinę ideologiją.

Panašiai kaip su Zarasų Maryte Melnikaite turėtų būti pasielgta ir Petru Cvirka bei kitais Stalino saulės nešėjais. Diskusijos apie tai vis labiau įsisiūbuoja ir jau ieškoma vietos, kur šie paminklai bus išgabenti. Tuo tarpu nuo tilto nukelti „balvonai“ kol kas rūdija sostinės komunalininkų teritorijoje.

Priminsime, jog tas pats a. a. Vladas Vildžiūnas yra paminklo „Laisvei“ autorius. Beje, jis gimė Dabužiuose, o 1952 m. baigė Anykščių vidurinę.

8 Komentarai

  1. anykštėno ar ne anykštėno balvonas ar balvonė atitinka ar neatitinka… Neatitinka ką? Meninius, ideologinius ar kitokius kriterijus? Sostinės gyventojai vis garsiau kalba, Anykščių nykščiai vis labiau nugirsta, o sprendimus nugriauti ar palikti priima atsakingos institucijos, bet ne viešosios nuomonės formuotojai – pletkelių rinkėjai

  2. Visai baigia nuprotėti Vilniaus Euromankurtai…

  3. Prieštarauju

    Esmė šiuo atveju yra ne a.a. Vildžiūnas ir jo skulptūra, o visai kita- ar naikinti S. Nėries, P. Cvirkos, A.Venclovos ir kitų sovietinės ideologijos propaguotojų įamžinimo vietas, ar jas išbraukti iš mūsų istorijos. Klausimas itin aštrus ir dar daug ir plačiai diskutuotinas, tad ne Vilniaus ”gyventojams vis plačiau kalbant” tai spręsti ir nuspręsti, tad V. Vildžiūno skulptūra šiuo atveju-tik ledkalnio viršūnė..

  4. griaut visada lengviau, o niekint is kapitalistu ismokom labai greitai. savo isgriaukit, o is musu nupirkit. tacau istorijos nenupirksi.

  5. tokį balvonizmą perskaičius. gėda

  6. nereikia maukt bambaliniu nuolat ir nepykins

  7. Labai įdomu, kiek dar valdančių valstybę žmonių karjerą padarė tik įstodami į šlovingas KP gretas.Juos irgi reikėtų “griauti”?S. Neries poezijos dar niekas nepranoko. Ar ji buvo politikė, ar žmogus, norėjęs kurti ir nepabėgti iš Lietuvos?Skaityti jos poeziją-tikra šventė. Juk nebūtina ieškoti poezijos, garantavusios tuo metu jos išlikimą. Dar taip niekas neatsakė, kaip ji išėjo iš gyvenimo. Griauti, smerkti mes- tikri pirmūnai.

  8. Dieve, dieve kas toj Lietuvoje dedasi? Tiesiog debilų kraštas. Viską griauti, niokoti – tai mūsų istorija ir reikia, kad anūkai, proanūkiai ją žintų ir gerbtų, kad Lietuvoje yra buvo ir bus tokie garsūs rašytojai, poetai. Nereikia žmonėms, ypač jaunimui kalti į galvą visokių nesąmonių. Pagal Salomėjos Nėries poeziją dainos dainuojamos, Cvirkos cukriniai avinėliai – gražiausia pasaka vaikams. Ką jie taip labai blogo padarė, kad nuvažiavo į Maskvą, o Jūs dabar lėkėt į Briuselį ir net neskaitę, neįsigilinę pasirašėte stojimo į ES popierius. Ką jums pasakys mūsų vaikaičiai – lygiai tą patį ką ir Jūs dabar giedat. O kas gero? Lietuva baigia išsivaikščioti, korupcija didžiausia, žmonės darbo neturi, kai važiuoji per kaimus, tušti namai, kaimuose darbo nėra. . Tuoj pradėsim paminklus statyti karvėms, kiaulėms apie arklius aš jau nekalbu. Kaip tik jaunimui reikia išaiškinti, kokia Lietuva buvo garsi savo poetais rašytojais, paminėti ir tą laikotarpį, kas buvo po karo. o ne rašinėti nesąmones. Jeigu neturite ką veikti, eikit padirbėt su šakėmis ar prie statybų – gal protas prašviesės. Kaip atsibodo skaityti ir girdėti tokias ne sąmones spaudoje, per televizorių. Geriau užsiimtų konkrečiais darbais. Peršasi išvada, kad per daug seimo narių ir visokių biurokratų, kurie neturi ką veikti. Apsivalykit pirmiausia seime nuo tų, kurie 27 metus ten sėdėjo ir nieko nepadarė.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.