Naujos Kalėdinių dovanų tendencijos: dovanoja patirtis

Apie artėjančias šventes mums dažniausiai primena girliandomis papuoštos gatvės, kalėdinė muzika prekybos centruose ar advento kalendoriais išpuošti biurai. Tačiau pagrindinis ženklas, išduodantis, kad prasidėjo tikroji Kalėdų karštinė – dovanų paieškos. Nors parduotuvių eilės gruodį niekada nebūna tuščios, paskutiniu metu pastebima tendencija, kad užuot ieškoję materialių daiktų, žmonės vis dažniau renkasi dovanų kuponus pramogoms ar poilsiui.
Pasak elektroninės parduotuvės „Dovanų sala“ vadovo Vainiaus Žalimo, pastaruosius keletą metų dovanų kuponų paklausa sparčiai augo, o prekyba ypatingai suintensyvėja prieš šventes. „Užklausos dėl dovanų mus pasiekia iškart po Helovino, aktyvūs pardavimai prasideda lapkričio pabaigoje, o patį piką pasiekia likus savaitei iki Kalėdų. Šiuo laikotarpiu pardavimai kyla iki 3 kartų ar net daugiau“, – pasakoja jis.

Dovanai vidutiniškai išleidžia 40 Eur
Paprašytas įvardinti vidutinį dovanai išleidžiamą krepšelį, V. Žalimas sako, kad ši suma siekia apie 40 Eur. Jis pastebi, kad brangesnės dovanos perkamos poroms, išlaidauti mėgsta ir norintys nustebinti savo tėvus. Tarp jų itin populiarūs nakvynės viešbutyje pasiūlymai, labai svarbu, kad juose būtų pilnas paslaugų kompleksas: baseinai, pirtys, masažai, vakarienė ir t. t.
„Pačios populiariausios kalėdinės dovanos – SPA procedūros ir vandens pramogos. Tai įvairūs masažai, egzotiški ritualai, procedūros su šokoladu, gintaru ar apsilankymai vandens parke visai šeimai. Artimiausiems šeimos nariams ir draugams mūsų klientai dažniausiai perka nakvynes įvairiuose kurortuose. Taip pat pastebime ir dovanų vyrams tendenciją – tai pasivažinėjimai keturračiais, ekstremalus šaudymas ar virtualios realybės pramogos. Mažiau artimiems draugams žmonės perka neįpareigojančias dovanas, tokias kaip vakarienė restorane, įvairios degustacijos ir pan.“, – pavyzdžiais dalinasi „Dovanų sala“ vadovas.

Eiles parduotuvėje keičia internetas
V. Žalimo nuomone, dovanų kuponai padeda sutaupyti laiko ir išvengti stovėjimo eilėse, kuris atima daug laiko ir energijos bei sukelia stresą. „Nors sakoma, kad laikotarpis prieš Kalėdas turi būti skirtas susikaupimui ir ramybei, užėję į bet kokį prekybos centrą susidarysite visai kitokį įspūdį. Žmonės skuba, laksto kaip pamišę, galvoja, ką padovanoti dėdei ar sesei ir išleidžia krūvą pinigų niekučiams, kurie vėliau dulka stalčiuose ir lentynose. Šiandien žmonės labiau vertina nematerialias dovanas ir renkasi tai, kas gali suteikti naujų patirčių, emocijų, ilgam išliktų atmintyje, todėl kovą prieš parduotuves vis dažniau nugali dovanų kuponai. Juos perkant internetu, galima sutaupyti laiko ir rinktis iš didelio asortimento bei išlikti originaliems“, – teigia jis.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.