Mokykloje sukurtos edukacinės erdvės įvertintos respublikos mastu

Anykščių A. Baranausko pagrindinės mokyklos bendruomenė liepos 22 d. gavo žinią, kad laimėjo Lietuvos moksleivių neformaliojo švietimo centro skelbtą respublikinį Mokyklų edukacinių erdvių konkursą, kuris organizuojamas kas dvejus metus. Pirmas konkurso etapas vyko rajonų savivaldybėse. Anykščiai respublikiniam konkursui teikė A. Baranausko pagrindinę mokyklą B kategorijoje, kur konkurse dalyvauja pirmą kartą, ir Traupio pagrindinę mokyklą A kategorijoje, kuri konkurse dalyvavo jau trečią kartą.

Paskelbus konkurso rezultatus, paaiškėjo, kad B kategorijoje laimėjo A. Baranausko pagrindinė mokykla, o A kategorijoje Nacionalinė edukacinių erdvių vertinimo komisija jau trečią kartą (2016, 2018 ir 2020 m.) išrinko Traupio pagrindinę mokyklą,  kaip geriausiai tvarkančią mokyklų edukacines erdves.

Apie tai, kaip mokyklos bendruomenė ruošėsi konkursui ir kuo nustebino komisiją, „Šilelis“ kalbėjosi su A. Baranausko pagrindinės mokyklos direktore Dalia  Kugiene.

-Dalyvavome pirmojo lygio konkurso etape, kur sužinojome, kad savivaldybė įvertino mūsų edukacines erdves ir nusprendė mūsų kandidatūrą teikti respublikiniam konkursui. Edukacinių erdvių įvertinti atvyko kompetentinga komisija, kurią sudarė Sveikatos apsaugos ministerijos, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Lietuvos moksleivių neformaliojo švietimo centro atstovai, kurie aiškinosi, kaip edukacinės erdvės padeda moksleivių ugdymui. Turėjome ir kuo nustebinti komisiją. Pas mus ant mokyklos lauko sienos kabančių žaliųjų gyvų paveikslų komisija niekada niekur nebuvo mačiusi. Pagyrimo ir palaikymo iš komisijos sulaukėme, kad didžiules trijų aukštų pastato erdves išnaudojame tikslingam laisvalaikio praleidimui. Erdvėse daug stalo žaidimų, treniruoklių, vaikai gali išlieti energiją. Jie išsikrauna pertraukų metu ir būna ramesni pamokose.  

Komisijos išvada buvo, kad mūsų mokykla kryptingai siekia suteikti vaikams netradicinę, patrauklią ir saugią aplinką.

Kaip kuriamos mokyklos edukacinės erdvės?

Erdvės kasmet yra plečiamos ir kuriamos. Pojūčių takas dar ne visai baigtas.  Galvojome, kad užtruksime gerokai ilgiau, tačiau karantino laikotarpis davė daugiau laisvo laiko jį įrenginėti. Manome, kad nuo rugsėjo 1-osios vaikai jau galės taku naudotis.

Turime dvi lauko klases. Mokiniai šiltuoju metu džiaugiasi, kad pamokos vyksta lauke.

Turime paspirtukų komplektą visai klasei, tad mokinių fizinis ugdymas paįvairinamas šia transporto priemone. Vaikai paspirtukais gali naudotis ir po pamokų.

Populiari ir vaikų mėgstama yra sėdmaišių klasė. Ši patalpa pasitarnauja, kai pamokos metu nereikia rašyti. Sėdėdami ant sėdmaišių vaikai nejaučia suvaržymo ir diskomforto. Tarp mokytojo ir mokinių vyksta laisvas ir betarpiškas bendravimas. 

Mokykloje turime bėgimo takus,  jais vaikai naudojasi po pamokų, pertraukų metu ir fizinio ugdymo pamokose. Vestibiulyje yra šachmatai milžinai, interaktyvios grindys ir interaktyvi siena.

Iš kur imate naujų idėjų? Kur gaunate lėšų savo svajonių įgyvendinimui?

-Tai ne vienų metų viso kolektyvo darbas. Naudojame surinktas lėšas iš 2 procentų. Iš jų perkame žaidimus, visi tariamės, siūlome idėjas ir bandome jas įgyvendinti. Visos mokyklos bendruomenės tikslas, kad vaikai norėtų eiti į mokyklą ir čia jaustųsi gerai, tad ne tik mokytojai, bet ir pagalbinis mokyklos personalas dažnai dirba neskaičiuodamas darbo valandų.

Vienos edukacinės erdvės skirtos mažiesiems, kitos –  vyresniesiems. Mums pasisekė, kad sugebėjome iš gausybės edukacinių erdvių sukurti bendrą visumą.  Bendras darbas formuojant mokyklos aplinkos savitumą, kuriant gamtos ir žmogaus sąlyčio aplinkoje zonas,  skatina mokyklos bendruomenės kūrybiškumą ir savarankiškumą.  Edukacinės erdvės ugdo vaikų ir jaunimo aplinkosaugos ir bendrąsias vertybes, skleidžia gerąją patirtį. Džiugu, kad buvome išgirsti ir įvertinti.

Dalina RUPINSKIENĖ

12 komentarų

  1. Ar eksmeras jau pasveikino su laimėjimu?

  2. Kuo daugiau tokiu balabeiku tuo vaikai nebesuvokia paprastų gyvenimiškų dalykų… Miglos vien..

  3. jus turite vaikus mokinti , o ne užsiminėt visokioms nesąmonėm .

  4. savo vaikui duoti sake kad ka gautu,turbut dave ir pati gal, kad gavo

  5. Sveikinu. Puikios idėjos.

  6. Mokymasis yra sunkus darbas, o čia bandoma pramogą padaryti.
    Kokius rezultatus duoda pramogavimas matome pagal egzaminų rezultatus.

  7. Ar kada bus jums gerai ? Vis nepatenkinti ,nors ir ką besistengtų ,ką bedarytų ,ko jūs ,žmones,aplamai norit ? Ko jums reikia iki laimes ? Vis kažkokiems glušams blogai .Daro dėl jūsų vaikų,ne dėl savo ! Visų pirma ,vaikų paklauskit ar jiems patinka ,o poto komentarus rašykit .Kas per sutverimai Anykščiuos prisiveisė .

  8. Suokiau suokiau ir prisuokiau…

  9. savivaldybės leidimai

    Tvarkausi kaip savam kieme .Ką norių ta statau, tą įsirenginėju.
    A.Baranausko pagrindinė mokykla – valstybinė mokykla. Jai yra nustatytos higienos normos , kuriu jį privalo laikytis . Kieme įsirengė kompleksą sūpynių ar jos turi sertifikuota leidimą , ar galima jas eksploatuoti. ( ne vienas vaikas buvo užgautas ir sužalotas). Dabar įsirengė šį taką , vaikai juk vaikščios basi . Ar ištirtas smėlis, akmenis ,bevaikščiojant galima ir įsivaryti rakštį . Kas atsakys –auklėtojos, valytojos .
    Turėtu atsakyti valstybinės mokyklos Direktorė ir davusios leidimą savivaldybės atsakingos institucijos.

  10. Kaip pati augai ? Tikriausiai ne sykį karves šude stovėjai ,valgei kirmėlėtas slyvas,o po laukų ražienas nebėgiojai ? Ar augai ant smirdančio asfalto ir nebijojai balkone sedet ? O Kaip savo deimančiukus auginat patys ? Ar nurenkat nuo kelio akmenelius ? Ar smeliuka išplaunat jei būnant prie jūros ? Ar neinant į krautuves ,nes kojyte gali užsikabinti už kokio vežimėlio ?Auginat invalidus jei bijai ,kad rakštis ilys ,kad smėlis neištirtas ,,, galiu pasakyt tik tiek ,, atimat normalią vaikystę ir auginat invalidus .O direktorei, tik sveikatos ir išvermes ,sekmes ! Sveikinimai !

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.