Lietuvos mokytojai – augantys technologijų lyderiai

Vaikų išsilavinimas informacinių technologijų srityje tampa labai svarbus jų ateičiai, tad laikas pasirūpinti jo kokybe! „Kompiuteriukų fondas“ ėmėsi šios iniciatyvos ir jau trečius metus deda visas pastangas, kad vaikai matytų prasmę ir kūrybinę terpę IT pamokose. Šiandien startuoja naujas „Kompiuteriukų ralio“ sezonas, ir jame bus tikrai labai įdomu!

Kas tas „Kompiuteriukų ralis“?

Prieš trejus metus viskas prasidėjo nuo „Kompiuteriukai vaikams“ iniciatyvos, kurios metu savanoriai išdalino 20,6 tūkst. micro:bit kompiuteriukų Lietuvos penktokams. O taip pat micro:bit kompiuteriukų paaukojo ir Lietuvos gyventojai. Šie kompiuteriukai, dar kitaip vadinami mikro valdikliais, suteikia galimybę vaikams mokytis lengvai programuoti kuriant realius projektus, kurie veikia. Vaikai gali suprogramuoti, kad žaislai, ar sukonstruoti projektai šviestų, judėtų, ar reaguotų į aplinką. Taip jie gali pažinti technologiją iš arčiau, pamatyti kaip viskas veikia.

Pamatę, kad išdalinus kompiuteriukus vaikams pagrindinis dalykas, kurio trūksta yra motyvacija ir žinios kaip jais naudotis, „Kompiuteriukų fondo“ nariai pradėjo ieškoti būdų kaip pasiekti vaikus iš arčiau. Taip gimė „Kompiuteriukų ralio“ idėja ir jau antrais fondo metais vykęs renginys įtraukė 40-ties mokyklų mokytojus bei vaikus. Tiek mokytojai, tiek vaikai pradėjo kurti įvairius projektus su micro:bit kompiuteriukais. Mokytojai pradėjo domėtis bei gilinti IT žinias, organizuoti pamokas, kuriose vaikams įdomu ir naudinga. Gale metų vykęs „Kompiuteriukų ralio“ finišo renginys vainikavo visas pastangas ir įrodė, kad programuoti gali visi!

Ką sako mokytojai?

IT mokytojas ir Kompiuteriukų komandos narys Marius Narvilas, paklaustas kaip jo manymu mokosi šiuolaikiniai vaikai, atsako: „dinamiškai ir atsitiktinai!“. Dar priduria, jog vaikai „Mokosi kas patinka (dažniausiai jei patinka mokytojas) arba jeigu supranta kam ir ką reikia mokytis. Mokiniams, svarbiausias – prasmės klausimas. Kodėl reikia mokytis vienokių ar kitokių dalykų? Kodėl kas dieną reikia eiti į mokyklą? Gyvename informaciniame ir technologijų amžiuje, kuris keičia mūsų gyvensenos įpročius ir patį mąstymo būdą. Daugelis procesų tampa virtualūs, persikelia į internetinę erdvę. Kai galime pasiekti visą mus dominančią informaciją keliais klavišų paspaudimais – natūraliai kyla klausimai apie mokymąsi ir mokyklą.“

Paprašytas pasidalinti kas vaikams yra įdomu bei įtraukia į pamokas, M. Narvilas sako, kad tai vienareikšmiškai – visos praktinės veiklos, kur galima kurti ir eksperimentuoti. Kur yra asmeniškai prasminga, reikšminga veikla. Viskas labai susiję su asmeniniais polinkiais ir pomėgiais, asmenine saviraiška. Svarbus aspektas – patirtos sėkmės, pastebimo progreso klausimas! Jei vaikui pavyksta įveikti tenkančius iššūkius, supranta ką ir kaip daro, tai ir patiria motyvaciją gilintis ir sužinoti daugiau. Mokytis darant (angl. learning by doing) turėtų būti vienu kertiniu visos edukacinės sistemos pagrindu. Kūrimas kažko, pvz. dangoraižio maketo, roboto ar išmanaus šiltnamio sistemos, jungia ir integruoja daug įvairių tarpdalykinių žinių, skatina realių, gyvenimiškų situacijų tyrinėjimą.

Kaip jaučiasi vaikai?

Viena ryškiausių „Kompiuteriukų ralio“ mokytojų, Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos IT mokytoja Snieguolė Bagočienė, su džiaugsmu dalinasi patirtimi kaip vaikai reaguoja į pamokas su micro:bit kompiuteriukais: „vaikai su dideliu susidomėjimu laukia pamokų kuriose dirbame su micro:bit kompiuteriuku, jie juos gavo ir nežinojo kaip tai veikia. Aš leidausi su jais į šią pažinimo kelionę. Pradėjus mokytis, beveik visi vaikai su dideliu susidomėjimu dirba pamokoje. Jiems labai rūpi rezultatas, kurį ir gauna pamokos pabaigoje. Kai kuriems vaikams suprasti programavimo pamokas sekasi lengviau, kai kuriems tenka ilgiau padirbėti, kad gautų rezultatą. Bet bet kokiu atveju jie tą rezultatą gauna, praktiškai jį mato ir tuo labai džiaugiasi. Jaučiasi motyvuoti.

Anot S. Bagočienės, pagrindinė pamokų su micro:bit nauda yra tai, kad vaikai mokosi nuoseklaus mąstymo, kurį tikrai pritaikys visose gyvenimo situacijose. Taip pat mokosi kūrybiškai spęsti užduotis, lavina kantrybę ir susikaupimą. Ji pasakoja, kad vaikai tikrai labai atsakingai ruošiasi „Kompiuteriukų raliui“, dirba papildomai būrelių metu ar net laisvu laiku, per atostogas. Taip pat, Snieguolė džiaugiasi, kad „Kompiuteriukų ralis“ naudingas ne tik vaikams, bet ir jų mokytojams! „Atradau naujus draugus ir bendraminčius su kuriais keičiame IT pamokas. Mokymąsi ir daug planų į priekį. Galimybę dirbti kitaip nei anksčiau ir tas mane žavi!” – dalinasi Snieguolė.

Kas toliau?

Šiais metais „Kompiuteriukų ralyje“ dalyvaus beveik 200 mokytojų iš įvairių Lietuvos kampelių. „Kompiuteriukų fondas“ siekia, kad IT švietimas būtų gerinamas ne tik didžiuosiuose miestuose, bet visoje Lietuvoje. Šiuolaikinis verslas, suprantantis IT edukacijos svarbą prisideda prie iniciatyvos paremdami fondą, tad visi „Kompiuteriukų ralio“ dalyviai yra be galo dėkingi Pildyk, Tesonet bei Dokobit. Fondas yra kuriamas žmonių dėka, todėl investuoti į vaikų ateitį gali tiek įmonės, tiek pavieniai asmenys. Tam, kad kiekvienas Lietuvos moksleivis norėtų ir galėtų mokytis programuoti, kurti technologijas ir tuo pačiu savo ateitį! Vaikai gaus reikiamą įrangą, jų mokytojai – medžiagą kuri padės perteikti šias žinias vaikams, bei motyvaciją ir palaikymą iš kitų mokyklų mokytojų. Lietuvos mokytojams šis bendruomenės pojūtis labai svarbus, nes tai iš tiesų motyvuoja stengtis, gilinti žinias, ir perduoti jas mūsų vaikams!

Jau šiandien startuoja „Kompiuteriukų ralis“! Bus žiauriai įdomu!

Liepa Girskaitė

 

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.