Lankėme jūros liūtus, muziejus ir alpakas

Traupio pagrindinė mokykla metų eigoje vykdė projektą „Mokausi gamtoje ir iš gamtos 3“, kurį finansavo Anykščių rajono savivaldybė pagal priemonę „Vaikų užimtumo didinimas“.

Vasarą jaunesniesiems mokiniams mokykloje vyko stovykla, kurios metu jie vykdė įvairias veiklas: atliko eksperimentus, žaidė orientacinius, sportinius žaidimus gamtoje, prižiūrėjo eksperimentines lysves, kūrė mandalas. Mokiniai sužinojo, kaip gaminamas muilas, susipažino su jų gamyboje naudojamomis medžiagomis, savo rankomis darė kvepiančius muiliukus. Stovykla baigėsi edukacine – pažintine išvyka į pirmąjį Lietuvoje alpakų ūkį. Vaikai sužinojo iš kur kilo ir kaip į Lietuvą atkeliavo pirmosios alpakos, kuo ypatingi šie gyvūnai, kuo jie minta ir kaip tarpusavyje bendrauja. Apsilankė Trakų pilyje, Kernavėje, dalyvavo edukacinėje programoje  „Viru viru košę arba vieno seno puodo istorija“.
Vyresniųjų klasių mokiniai mokslo metų pabaigoje vykome į Klaipėdos jūrų muziejų, kur žiūrėjome delfinų pasirodymą bei susipažinome su Baltijos jūros gyvūnais. Įdomu buvo tai, kad prieš apžiūrint jūrų muziejų, mus suskirstė į grupes. Kiekviena grupė gavome skirtingas užduotis. Kadangi tądien buvo minima tarptautinė asmenukės diena, viena iš užduočių buvo pasidaryti asmenukę su pingvinais, jūrų arkliukais ir kitais gyvūnais. Muziejaus  lauko teritorijoje mes galėjome pamatyti ruonius bei jūrų liūtus. Grįžus iš ekskursijos, pasidalinome įspūdžiais, aptarėme užduotis bei linksmai pasižiūrėjome kiekvienos grupės asmenukes.
Lapkričio mėnesį vykome į Valdovų rūmus ir dalyvavome edukaciniame užsiėmime „Gediminaičių dinastija: giminės medis ir giminystės ryšiai“. Klausydamiesi gidės pasakojimo susipažinome su Gediminaičių genealogija, simboliu, sužinojome Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų seką bei giminystės ryšius, išgirdome, kaip valdovai planuodavo savo vaikų santuokas. Užsiėmimo pabaigoje gavome užduotį iš to, ką pasakojo gidė. Visi kartu ją atlikome puikiai ir dar gavome dovanų – po skirtuką knygai su LDK ir Lenkijos karalystės valdovų regalijomis. Džiaugiuosi dovana, nes visada su savimi turėsiu aiškiai surašytus valdovus ir dinastijas. Be to, lankydamiesi Valdovų rūmuose, turėjome unikalią galimybę pamatyti autentišką antikinį didžiojo filosofo Aristotelio marmurinį biustą. Ši skulptūra laikoma viena vertingiausių Akropolio muziejuje ir į Lietuvą atkeliavo pirmą kartą istorijoje.
Paskutinis projekto etapas užbaigtas kelione į Kernavę. Mes, 5-10 klasių mokiniai, Kernavėje dalyvavome edukacinėje programoje „Archeologija – nuo tyrimų iki eksperimentų“. Ten mums pasakojo apie senovės laikus Kernavės apylinkėse, kai žmonės dar buvo klajokliai ir vertėsi medžiokle. Išgirdome ne tik istoriją, bet ir patys galėjome joje pabuvoti – gidė mums rodė ginklus, įrankius, rūbus pagamintus pagal senovės technikas ir iš tuo metu randamų medžiagų – medžio, titnago, žvėrių kalių, plunksnų. Galėjome savomis rankomis apčiuopti ir apžiūrėti įrankius: skirtingas strėles, ietis, lanką, strėlinę, durklą, ir kitus. Patalpoje buvo įrengtas nedidelis kampelis – fragmentas iš klajoklių stovyklavietės. Taip pat suprojektuota pagal senovėje projektuojamas, stovėjo nedidelė palapinė. Gavome užduotį – visiems sulįsti į palapinę, nes ateina naktis, ir kas netilps, lauke mirtinai sušals. Pačių nuostabai, kuo puikiausiai tilpome visi – tad jau tais laikais pastogės buvo statomos kuo ekonomiškesnės ir erdvesnės. Dar stovyklavietėje stovėjo iš šiaurinių elnių odos pagamintas puodas, laužas, ištiestas elnio kailis, kurį anksčiau norint išgauti tik odą, gremždavo su titnagu, bei ant šakos kabėjo iš tokios nugremžtos odos pagaminti rūbai – vyrų trumpesniais, moterų ilgesniais sijonais. Gavome progą apžiūrėti ir juos. Programos pabaigoje, buvome suskirstyti grupėmis ir turėjome progą pabūti architekto kailyje – su šepetėliais ir kastuvėliais nedidelėje smėlio dėžėje turėjome rasti paslėptas puodynių šukeles ir turėjome atpažinti, iš kurio jos laikmečio. Buvo labai įdomu iš arčiau sužinoti, kaip žmonės gyveno senovėje ir kokie buvo išradingi, kokius skirtingus įrankius turėjo ir kaip vertėsi.
Po programos mes pasivaikščiojome po Kernavės archeologijos ir istorijos muziejų, o tuomet traukėme į kavinukę, kur mus vaišino šiltais kibinais, „Vienuolių“ obuolių pyragu ir kvepiančia čiobrelių arbata. Buvo labai jauku, ir be abejo, skanu. Kavinukės erdvėje lauke mes apžiūrėjome skulptoriaus H. Orakausko skulptūrų studiją „Šulinys“. Tuomet dar pasivaikščiojome po gražiuosius Kernavės piliakalnius, o grįždami namo užsukome į Širvintas, pamatyti nuostabios Kalėdų eglės.
Smagu mokytis mokykloje, kuri suteikia tiek daug galimybių keliauti, patirti ir pažinti, kas padeda plėsti žinių akiratį bei visapusiškai tobulėti.

IX klasės mokinė Indrė Musteikytė

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.