Kyla kainos

Statistikos departamentas pateikė duomenis, kurie rodo, jog per pastaruosius dvejus metus labiausiai šalyje kainos augo paslaugų sektoriuje. Anykštėnai pastarąjį laiką labiausiai stebėjosi maisto produktų brangimu, maitinimo įstaigų antkainiais bei daugiau nei dvigubai išaugusiomis dėvėtų drabužių kainomis turguje.
Statistika rodo, jog nesibaigiantis kainų augimas paslaugų sektoriuje stebimas jau nuo 2011 m., o pernai šalies bendrojo vidaus produkto (BVP) augimas siekė 2,3 proc. (38,6 mlrd. eur). Augimą lėtino statybos ir žemės ūkio sektoriai, į viršų tempė – pramonės ir paslaugų sektoriai.
Šalies mastu 2016-aisiais maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai brango 3,7 proc., transporto paslaugos – 3,1 proc., viešbučių, restoranų ir kavinių paslaugos – 6,2 proc. Prie labiausiai atpigusių – drabužiai, avalynė, ryšių paslaugos, vanduo, elektra, ir kuras.
Anykštėnai nuo euro įvedimo trečdaliu daugiau išleidžia kirpyklose ir grožio salonuose, penktadaliu ir daugiau kavinėse, bei maisto prekių parduotuvėse. Moksleivių užklasinėje veikloje kainas įtakojo ne tik euras, bet ir valstybės remiamas mokinio krepšelis. Popamokinę veiklą, pradėjus papildomai finansuoti pagal Neformalaus ugdymo programą, kai kurie užsiėmimai tapo brangesni daugiau nei dvigubai.
Bene labiausiai atpigusiu dalyku mieste įvardijama – centralizuotai tiekiama šiluma. Tiesa, jos kainos pokyčiui įtaką darė taip pat ne  valiutos pavadinimas, bet pradėjusi veikti biokuro katilinė.
Pranešama, jog didžiuosiuose prekybos centruose iš maisto produktų per porą metų labiausiai pabrango šaldytos krevetės, nemalti juodieji pipirai, grikių kruopos. Atpigo viščiukų broilerių ketvirčiai, liesa varškė, perlinės kruopos. Iš vaisių ir daržovių prekių grupės labiausiai brango česnakai, ilgavaisiai agurkai, greipfrutai, kiviai, morkos, labiausiai pigo – melionai, bananai, baltagūžiai kopūstai.
Pirkėjai šiuo metu negali atsistebėti mažųjų cukinijų brangimu. Vienetas jau kainuoja 2 Eur.
{mosloadposition trade}

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.