Grįžtantiems į biurus ar darželius – naujos elgesio taisyklės

Lietuvoje pamažu atsilaisvinant karantino apribojimams skirtingoms veikloms, gyventojai grįžta į ankstesnį ritmą. Nuo pirmadienio duris vėl atvėrė vaikų darželiai, o įmonės pradeda planuoti bent dalinį darbuotojų srautų sugrįžimą į biurus. Vis dėlto, sugrįžti tenka ne tomis pačiomis sąlygomis, kurios buvo iki karantino. Tiek ikimokyklinio ugdymo įstaigose, tiek skirtingose darbovietėse žmones pasitinka naujos elgesio taisyklės, prie kurių greičiausiai turėsime priprasti ilgam.

Naujas darbo vietų išdėstymas, laikantis rekomenduojamų saugių atstumų, padidintas dėmesys darbuotojų sveikatai ir net temperatūros patikra prieš įeinant į patalpas, taip pat papildomai akcentuojamos higienos taisyklės – tai tik keletas naujų reikalavimų, prie kurių teks priprasti į darbo vietą sugrįžti norintiems įmonių ar organizacijų darbuotojams.

Padidintas dėmesys higienai

Bendrovės „Švaros broliai“ Valymo paslaugų departamento direktoriaus Andriaus Kinderio teigimu, COVID-19 virusas plinta ne tik per mus, bet ir aplinkoje, dėl to ypač akcentuojamas dėmesys patalpų valymui ir priežiūrai.

„Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijose sakoma, kad biurų patalpos turėtų būti vėdinamos bent kartą per valandą, plačiai atidarant langus, o dažnai liečiami paviršiai nuvalomi specialiomis priemonėmis ne rečiau dviejų kartų per dieną. Vaikų darželiuose bendros patalpos ir paviršiai turi būti valomi, o erdvės vėdinamos ne rečiau kaip dukart per dieną. Taip pat pandemijos metu rekomenduojamas periodiškas profilaktinis patalpų valymas ir dezinfekavimas“, – pažymi A. Kinderis.

Jo teigimu, ne mažiau svarbūs ir žmonių higienos įpročiai bei sąlygos jų laikytis.

„Visose be išimties patalpose – ar tai būtų biurai, ar ugdymo įstaigos – privalo būti sudarytos sąlygos dažnai plautis rankas su muilu. Biuruose rekomenduojama laikyti dezinfekcinio skysčio prie įėjimo į įstaigą, o organizacijų vadovai turėtų paskatinti darbuotojus dažnai plauti rankas, vengti jomis liesti veidą, laikytis čiaudėjimo etiketo“, – sako specialistas.

Atmintinės sugrįžtantiems

Elgesio ir veiklos organizavimo rekomendacijų bei taisyklių sąrašas – nemenkas, todėl „Švaros broliai“  parengė tris apibendrintas atmintines, kuriose sudėlioti pagrindiniai akcentai: ką turėtų žinoti darbdaviai, kurių darbuotojai grįžta į biurus, ko turėtų laikytis patys darbuotojai ir kas svarbu tėvams, vėl leidžiantiems savo vaikus į darželius.

„Šias instrukcijas paskelbėme viešai mūsų socialinių tinklų paskyrose, jas taip pat galima rasti įmonės svetainėje internete, išsisaugoti ir laikytis, kad visi grįžtume į normalų gyvenimo ritmą saugūs ir sveiki“, – teigia A. Kinderis.

Įmonėms ir valstybinėms įstaigoms skirtose SAM rekomendacijose taip pat nurodoma laikytis patarimų dėl patalpų dezinfekavimo. Anot A. Kinderio , pandemijos metu bendrovė sulaukė išaugusio skaičiaus užklausų iš įvairių organizacijų, norinčių prevenciškai dezinfekuoti patalpas prieš darbuotojams sugrįžtant į biurus.

„Dažniausiai įmonių vadovai renkasi šią paslaugą profilaktiškai, norėdami užtikrinti darbuotojų saugumą. Patalpų dezinfekcija atliekama taikant specialią metodiką ir tam skirtas medžiagas. Kadangi procese naudojamos greito poveikio sertifikuotos priemonės, patalpos tinkamos veiklai iš karto po dezinfekavimo, todėl biuro veikla nesutrinka“, – pažymi A. Kinderis.

Pagrindinės rekomendacijos dabdaviams ir darbuotojams, galiojančios nuo gegužės 18 d.:

  • Sudaryti galimybę darbuotojams, priskiriamiems rizikos grupėms – vyresniems nei 60 m. ir sergantiems sunkiomis lėtinėmis ligomis – dirbti nuotoliniu būdu arba organizuoti jų darbą taip, kad būtų užtikrinamas kuo mažesnis kontaktas su kitais asmenimis.
  • Užtikrinti, kad biuruose dirbtų tik darbuotojai, neturintys ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų, ūmių žarnyno infekcijų ir kitų užkrečiamųjų ligų požymių (pvz., karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas, vėmimas, viduriavimas ir pan.) ir nuolat stebėti darbuotojų sveikatą. Šiems požymiams pasireiškus darbe, darbdaviai turėtų nedelsiant nušalinti darbuotoją nuo darbo. Tokiu atveju darbuotojui turi būti pasiūlyta konsultuotis Karštąja koronaviruso linija tel. nr. 1808 arba susisiekti su savo šeimos gydytoju konsultacijai nuotoliniu būdu.
  • Darbdaviams rekomenduojama matuoti darbuotojų kūno temperatūrą atvykus į darbo vietą. Darbuotojus, kuriems pasireiškia karščiavimas (37,3 °C ir daugiau), būtina nedelsiant nušalinti nuo darbo.
  • Darbo vietos turėtų būti įrengtos taip, kad tarp darbo vietose sėdinčių darbuotojų būtų ne mažesnis kaip 1 metro atstumas arba darbo vietos turi būti atskirtos pertvaromis. Jeigu nėra galimybės užtikrinti ne mažesnio kaip 1 metro atstumo tarp darbo vietose sėdinčių darbuotojų, darbo vietas reikėtų įrengti posėdžių salėje, valgykloje, kitose iki tol nenaudojamose įstaigos patalpose. Be to, turėtų būti apribotas darbuotojų kontaktas, taip pat sureguliuotas darbuotojų pertraukų laikas, siekiant sumažinti žmonių, kurie vienu metu dalijasi kavine, personalo kambariu ar virtuve, skaičių.
  • Įstaigos lankytojai prioriteto tvarka turėtų būti aptarnaujami nuotoliniu būdu. Jei lankytojai aptarnaujami darbo vietoje – privalu užtikrinti, kad darbuotojai, aptarnaujantys lankytojus, ir lankytojai dėvėtų nosį bei burną dengiančias apsaugos priemones, o vienam lankytojui būtų skiriama ne mažiau 10 kv. m. ploto.
  • Rekomenduojama apriboti darbuotojų fizinį kontaktą iki ne ilgesnio nei 15 min., darbą organizuoti, kas vienoje patalpoje būtų kuo mažiau darbuotojų.
  • Svarbu sudaryti sąlygas ir užtikrinti, kad darbuotojai ir lankytojai laikytųsi griežtos rankų higienos ir dezinfekcijos.
  • Darbo patalpos turi būti vėdinamos bent kartą per valandą, plačiai atidarius langus. Dažnai liečiami paviršiai turi būti valomi su valikliu ne rečiau kaip 2 kartus per dieną.
  • Kitą aplinkos valymą ir dezinfekciją rekomenduojama atlikti vadovaujantis rekomendacijomis dezinfekcijai sveikatos priežiūros įstaigose ir ne sveikatos priežiūros patalpose, kurios pateikiamos SAM svetainėje internete.

Ramūnas Pletkus

2 komentarai

  1. Man patiko, kad darželiuose pradėti naudoti vienkartiniai rankšluosčiai taip tikrai higieniškiau net ir ne pandemijos akivaizdoje. Juk vaikai būna sumaišo, pasinaudoja ne savo rankšluostuku kuomet naudojami daugkartiniai.

  2. man visai patinka, kad yra padidinta higiena. realiai visada turime to laikyts, dezinfekuoti rankenas ir t.t. ne tik per kovidą https://www.vitaresta.lt/lt/patalpu-dezinfekcija.htm

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.