Buvo laikai, kai į Anykščius lėktuvai skraidė

Lietuvos literatūros ir meno archyvas pasidalino žurnalo „Švyturys“ redakcijos fondo archyvine nuotrauka, kurioje užfiksuota, kaip ruošiamasi skrydžiui lėktuvu maršrutu Vilnius-Anykščiai.

„Vilniaus oro uostas. Ruošiamasi skrydžiui Vilnius-Anykščiai. Gydytojos A. Karužaitė ir N. Poliučina vyksta į Anykščius suteikti pagalbą sunkiam ligoniui. Apie 1955 m. fotonuotrauka“ – rašoma po fotografija.

Po karo ėmus atkurti sveikatos apsaugos sistemą, kai trūko kvalifikuotų gydytojų, ligoniams aptarnauti buvo nutarta panaudoti aviaciją. 1944 m. rudenį Vilniuje buvo įsteigta Sanitarinės aviacijos stotis, o 1945 m. balandžio 18 d. Lietuvos vyriausybės nurodymu prie visų apskričių miestų ir miestelių sanitarinei aviacijai (kuri priklausė Sveikatos apsaugos ministerijai) buvo išskirti 1–1,5 ha žemės sklypai lėktuvų kilimo ir tūpimo aikštelėms įrengti. Jau 1945 m. pabaigoje tokios aikštelės buvo įrengtos Mažeikiuose ir Ukmergėje, sutvarkyta aikštelė Telšiuose. Šios aikštelės buvo pritaikytos turimiems lengvojo tipo lėktuvams tūpti.

Siekiant stiprinti aviaciją, keleiviai pradėti skraidinti daugiaviečiais stūmokliniais ir reaktyviniais lėktuvais, kurie buvo greitesni ir patogesni. 1953 m. buvo išskirti keturių vietų lėktuvai JAK-12A, JAK-12M ir JAK-12R. Jų bazė buvo Vilniaus ir Kauno aerodromuose, jie buvo naudojami keleivių pervežimui ir vietinėse oro linijose. 1954 m. pradėti eksploatuoti 12 vietų AN-2 tipo lėktuvai. Jais buvo patogu vežioti ir ligonius, nes tilpo medicinos įranga.

4 komentarai

  1. cia tai geras, kada vel toki lygi pasieksim?

  2. jau pralenkem. masina daba i vilniu 2-3 valandos maximum. o tada skrisdavo su visais prisiruosimais – 5-6 val…

  3. Kiek pamenu Vaitkus ir prieškariu leisdavosi šnapso įkaldavo pro bažnyčios bokštus praskrisdavo ir vėl Aleksotan išskrisdavo

  4. kai laisve prarasim.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.