Automobilių taršos mokestis – dar vienas Vyriausybės nuosprendis regionams

Tokia nuomonė susidaro po šių metų lapkričio 24 dienos LR Vyriausybės posėdžio, kurio metu pritarta Aplinkos ministerijos siūlymui nuo 2023 metų automobilių registracijos mokestį pakeisti automobilių taršos mokesčiu. Aplinkos ministerijos paskaičiavimais, per šešerius metus nuo šio mokesčio įvedimo, planuojama surinkti 1,19 mlrd. eurų, kurie bus paskirstyti savivaldybių infrastruktūros gerinimui.

              Tačiau, kaip sako Lietuvos regionų partijos pirmininkas, LR Seimo narys Jonas Pinskus,  pažvelgus, kam konkrečiai bus skirti surinkti milijardai, darosi liūdna, nes regionai, mažesni miestai, greičiausiai vėl liks autsaiderių vaidmenyje. Kodėl? Todėl, kad didžiausia surinktų mokesčių suma bus skirta ekologiniams autobusams, kiek mažiau – dviračių takams, o likusi dalis – kitoms, konkrečiai neįvardijamoms aplinkos neteršiančioms, darnaus judumo priemonėms. Vadinasi,  surinktų mokesčių dalis atiteks didžiausiems Lietuvos miestams – Vilniui, Kaunui, Klaipėdai, o likusiems teks tenkintis tuo, kiek liks. Regionų infrastruktūra, kuriai dažnai skiriama per mažai dėmesio, ir toliau nebus pakankamai gerinama – šalies regionų gyventojų sąskaita bus kuriama dar didesnė ir kokybiškesnė didmiesčių gerovė.

             Anot Lietuvos regionų partijos pirmininko pavaduotojo, LR Seimo nario Andriaus Palionio, toks Vyriausybės sprendimas, kuris, žinoma, dar bus svarstomas Seime, vargu ar sumažins taršą ir apsaugos nuo didesnių mokesčių regionų gyventojus.

           „Mes siūlytume kitokį sprendimą – šį mokestį nustatyti vadovaujantis suvartoto kuro kiekiu, o ne pagal CO2 išmetimo gramų kiekį kilometrui.  Pavyzdžiui, didmiestyje gyvenantis asmuo, važiuojantis dyzeliniu kuru varomu automobiliu, ir kurio automobilio CO2 išmetimai neviršija 100 g kilometrui, terš gamtą ne tik važiuodamas, bet ir užstrigęs spūstyse, o pagal Vyriausybės siūlomus įstatymų pakeitimus, nustatyto mokesčio mokėti neturės, nes tokie automobiliai nebus apmokestinami, nepriklausomai nuo to, kiek bus naudojami. O štai nedidelių miestų gyventojai, ypatingai pensinio amžiaus, turintys senesnius automobilius ir neturintys galimybių įsigyti naujų (hibridinių ar elektromobilių), ir kartą per mėnesį važiuodami apsipirkti ar pas gydytojus, privalės mokėti daugiau, jei jų automobilių CO2 išmetimai viršys 130 g kilometrui. Ar tai socialiai teisinga? Vargu“…  

Jonas Pinskus, Andrius Palionis

Pranešimas spaudai       

25 komentarai

  1. Liberalai ir konservatoriai prisipažinkit, ar balsavot kad jums mašinas atimtų per mokesčius???

  2. Ką tuo klausimu mano Pinskaus partijos kandidatas į Seimą Kęstutis Tubis?

  3. stalinas tebuvo angeliukas palyginus su landzberginiu saika

  4. Nu kū padarysi

    Debylu ir aborigenų šalis.. 🙂 Nuėmė net registracijos mokestį supuvusiems trantams atsivežti.. Vergai sumokės priverstinai kasmet 🙂

  5. Traktoriai netersia svartodami simtais litru?

    • tersita smarkiai traktoriai nes varomi dizeliniu kuru ,dabar yra kazkoks tai zalias ukininkams skirtas kuras kuris maziau tersia , gal ukininkai nezino dar.

  6. baisu ai gal valstybe skirs parama nusipirkt naujus automobilius?kur metosi pinigai? gal seime?konceliarinem per daug?o kas paaiskins jei mokesim mokesti oras bus svaresnis?taip taip paskirstykit savivaldybem taip ir pasikeis kas nors -nejuokinkit

  7. O Viešpatėliau...

    kaip jie tokio silpno proto patenka į tą seimą ?Juk tai psichiniai ligoniai.. Juos reikia izoliuoti nuo visuomenės – nes jie kenkia visuomenei ir pačiai gamtai. Traktoriai, laivai, traukiniai, kombainai, fabrikai, …- neteršia ? Ubagai/vergai kad nuvažiuos iki poliklinikos kelis kartus per metus su sena Audite – mokės debilams-išsigimėliams „taršos“ mokesčius ?
    Bet dar kaip įdomiai paskaičiuoja : Dūmus pasveria gramais ir nustato kilometrus kiek pravažiuos vergas kilometrų per metus…? (co2 g./km.). Debilai, jūs debilai, galvas persišvieskit.

  8. Lansbergo gauja ,vėl vergus apvogs

  9. iš provincijos

    Aš manau, kad konservai pasirašė sau nuosprendį iki amžiaus pabaigos. Negi nei seime nei vyriausybėje nėra kažkiek proto turinčių žmonių? Nu kiek galima tyčiotis iš atokiau nuo Vilniaus gyvenančių žmonių? Negi jūs nei giminių turite užmiesty, nei lankėrės kada nors kaime? Tai ką daryt žmogui kuris turi dar važiuojantį, kad ir dyzeliuką, kuriuo jis nuvažiuoja pas daktarą ar kitų reikalų susitvarkyt. Elektromobiliui juk kaimiečiai pensininkai ( nes tokių 90 proc) pinigų neturi. Iš kaimo autobusai jau beveik nevažinėja. Iki kaimo parduotuvės ateit jau nėra sveikatos. Tai ką reikia daryt? Tie kas važinėja džipais ir kitais galingais auto tai jie oro neteršia? Jokių kalbų apie kiekvieno automobilio apmokestinimą neatsižvelgiant į nuvažiuotus km arba nupirktą degalų kiekį. Persišvieskit savo kvailas galveles , pasitarkit su žmonėmis jei nesuprantat

  10. Jei iš tikro kam rūpėtų žmonių sveikata,tai neleistu kelt sumaišties patyliukais praskolindami šalį ir prigalvodami naujų mokesčių .Na o įVilniaus centrą tik su euro5,ar 6 bei elektrinem.Čia tuo atveju jei tikslas švaresne aplinka…

  11. Latvijoje jau seniai moka

  12. Davė visus metus apsigalvoti. Nors kartą mokesčiai ne nuo rytojaus.

  13. Bebrų partija padarė pareiškimą. Ilgai reikėjo sukti galveles kol sugalvojo.

  14. Nereikia mandravoti ir 3 litrinių BMW pirkti. Mano renuškė už dyką.

  15. normalus mokestis, palyginus su kitomis šalimis labai mažas. net įvertinus gaunamas algas

  16. Kodelčiukė

    Visi moka, mokėsime ir Lietuvoje. Ankstesnis mokestis buvo grynas nesusipratimas. Vertė važinėti senu kledaru, nes pirkti naujesnį neapsimokėjo.

Komentuoti: vairuotojas Cancel

El. pašto adresas nebus skelbiamas.